biozide Posted April 11, 2014 Share Posted April 11, 2014 Hei, Vil dette hjelpe på lydnivået, eller er det smør på flesk? nesten lik denne Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
biozide Posted April 24, 2014 Author Share Posted April 24, 2014 Løfter denne igjen, noen som har en mening om dette? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Viknes 6BY Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 Dette har jeg gjort på min Viknes 880 med yanmar By maskin 250 hk. Kjører met 2 dempere i Serie, hvor den siste er Vetus demper,. På tomgang høres rolig slurping fra eksos, og jeg har flere ganger fått spørsmål om det er diesel aggregat som går, når motor går på tomgang ved kai.... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
biozide Posted April 24, 2014 Author Share Posted April 24, 2014 (edited) Hei og takk for svar! Har begge demperne liggende på hylla, lurer på om min motor ( 50hk) vil miste noe av effekten ved to dempere!? Edited April 24, 2014 by biozide (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Viknes 6BY Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 All energi er effekt. Ja du vil få mer motstand i eksos, men minimalt med tap. Slange dimensjon på demper, er jo konstruert innenfor riktig motor dimensjonering, så kjør på. Har hatt 2 dempere på båter tidligere også. Snelling med 54 hk. Kun resultert i mindre støy. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts