Jump to content

Hvilken båt skal jeg kjøpe? Dagsturbåt ca.300k

Kal-El

Recommended Posts

Er for tiden mer på Finn enn noen gang. Båtkløen er akutt! Jeg har satt et absolutt pristak på 350k, men da må henger være med i dette. Størrelse 18-22 fot. Og helst så ny som mulig. Har tro på aluminiumsbåt, da jeg kan legge den inntil holmer og sånt uten å skade gelcoaten. Kommer til å bli brukt hovedsakelig til dagsturer, vannsport og litt fiske. Er litt svak for buster magnum og yamarin 63 br cross. Men myyye blir vurdert.. Alle tips og råd mottas med takk!

Jeg hadde en Yamarin 63 BR cross 2011 sesongen. denne hadde F150 Båten gikk veldig bra i sjøen, pluss atr jeg synes designet er overlegent i forhold til Buster sine kantete båter. Crossen har 5 mm plater i bunnen og er skikkelig sterk.

Ser at det er nye slike nå på finn for 366 tusen, da klarer du kanskje å forhandle deg ned til til øvre grense.

Jeg hadde nok ikke kjøpt en med mindre enn 150 hester, med denne motoren går du svært billig hvis du kjører rundt 25 knop, pluss at du har krefter til å ha det skikkelig gøy. Kjøp en med yamaha sin reliance propell, tar seg godt ut pluss litt mer fart.

Er veldig fornøyd med min 655 etter 1 sesong:) gleder meg til å starte på sesong to nå. Grei å dra på henger også. Mye plass, spesielt innvendig. Ikke den mest sporty båten men trygg og stødig. Ikke selvlensende om det gjør noe for deg.

bilde

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

WhiteShark er også gode sjøbåter, med masse lagring ombord. Til og med plass til pluttipluttiplott (portapotti) i konsollen. Kjekt å ha om man virkelig må.

Ellers er den nye yamarin med alu skrog og grp innerliner kjempefin. Beste av begge verdener. En kollega har den og er godt fornøyd. Synes selv det var litt dårlig med stuveplass, men ellers fin båt. Trenger 150 hk for fullt utbytte.

Hmmm. Ikke gal pris på den tror jeg. Ganske ny motor og den er jo lavt priset i forhold til årsmodell. Får du med henger så tror jeg ikke prisen er så gal. Ville personlig hatt 4takt da men det er smak og behag;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Var i samme situasjon da jeg jaktet på båt ifjor. Etter endel vurderinger stod jeg igjen med to alternativer Buster XXL (nye typen) eller Yamarin 63BR. Etter å ha sett nærmere på begge båtene så jeg at vindskjermen på 63BR var ganske mye lavere enn på Busteren. Dette var for meg en god grunn til å stryke dem fra listen. Itillegg hadde jeg egentlig mest sans for Busteren. Kjøpte en 2010 modell med Yamaha F150 i september i fjor, og har fått testet den litt siden det. Er hittil meget godt fornøyd med båt og motor. Veldig kjekt med litt krefter på hekken - behagelig å cruise med like under 30 knop og behagelig lydnivå;)

Uansett hva du velger; lykke til med jakten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...