Tor Erik Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Hei Tenkte å bytte ut lanterner på Nidelv 24, men synes de er litt dyre i vanlige båtbutikker ? Koster 329,- eller noe for en Var på Tema å tittet og, de hadde 4 stk for 349,- men de var selvsagt for små........ Noen som har gode forslag hvor en kan få tak i det litt billigere enn i båtbutikkene ? utlandet ?? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Guzzi Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Det med størrelse på lanterner er en gammel myte. Den fysiske størrelsen har ikke noe å si, det er synbarhet i antall nautiske mil som teller. Helt utrolig hvor mange ganger jeg har fått høre at de små lanternene kun er godkjent for båter opp til 7 meter, men enda har jeg til gode å få noen til å vise meg hvor det står skrevet. Se Sjøveisreglene § 22. Hvis båten er under 12 meter lang, så er det det enkleste kravet som gjelder. Vedlegg 1 sier litt mer om plassering og utforming, men så langt jeg vet, så er Biltemas lanterner like gode som noen andre. På din båt skal topp- og akterlanterne synes 2 nautiske mil, sidelanternene 1 nautisk mil. Se http://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1975-12-01-5?q=sj%C3%B8veisreglene Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
KARILLA Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 Her er forskjellig å velge i. Lykke til http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=boat+led+lights&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR2.TRC1.A0.H0.Xboat+led+lights+nav&_nkw=boat+led+lights+nav&_sacat=0 Quote Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post Share on other sites More sharing options...
s-e-h Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 biltema har billige og bra lanterne sett. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts