Jump to content

Garmin GFS 10, viser aldri null forbruk


ReidarS

Recommended Posts

Har nettopp satt et system med Garmin 521s ekkolodd, 521 plotter, GMI 10 motordisplay og en GFS 10 flowmåler. I tillegg har jeg en Noland RS11 som tar inn motordata. Alt kommuniserer over NMEA 2000 og fungerer veldig bra. Bortsett fra flowmåleren, denne vil aldri vise null forbruk. Har ikke båten på vannet, så jeg vet ikke om vist forbruk er riktig under drift, men jeg tviler på det. Forbruket varierer mellom 10 og 60 l/t. Noen som bruker denne og har vært borti noe lignende?

 

 

Link to post
Share on other sites

Mener at det står at den kan kalibreres men det skal ikke være nødvendig da det bare er en finjustering. Tror ikke det vil hjelpe heller. Jeg regner med at du ikke har retur til tank fra motoren, hva slags motor har du? Også vil pulserende trykk fra bensinpumpen kunne gi feil ved lave verdier. Jeg har en sånn og den viser litt varierende flow ved lave verdier.

Link to post
Share on other sites

Sensoren står på en Mercury 90, så ingen retur. Motoren står som sagt på land nå, uten mulighet for kjøling, så jeg har bare så vidt startet den for å være sikker på at det ikke er luft som skaper problemene. Når motoren går er flow'en lavere, for så å stige til 60-65 l/t igjen når den stopper. Har sjekket alle koblinger, alt er normalt. Den har siste versjon av sw.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...