blakken Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Klarte å lage hull i min nye AQ gummibåt da jeg skulle lime padsene til snapdaviteren. Grunnen var et AQ-merke som kom i veien og måtte "friseres" litt med en teppekniv. Hullet er inn til corden, ikke igjennom, men slipper luft. Det er ca 2-3 mm langt. Jeg ser for meg tre mulige framgangsmåter for å tette hullet: 1. Lime snapdavitfestet rett utenpå og satse på at padsen vil fungere som lapp 2. Lime ordinær lapp først, for så å lime snapdavitfestet utenpå. 3. Fylle hullet med aquashure/liquisole før jeg limer snapdavitfestet utenpå. Er det noen som har erfaring med dette eller eventuelt andre forslag til løsning? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lady B Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Siden hullet er såpass lite tror jeg at jeg ville fyllt en dråpe lim i hullet først, og deretter limt på pad'en på vanlig måte etterpå. Holder sikkert i massevis. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Jeg tror helt ærlig du bare kan lime padden rett på. Jeg har limt på slike padder på gummibåt tidligere og jeg tror man må rive båten i filler for å få de av. Vær nøye med å fjerne overflødig lim med en gang, det blir gulfarget og stygt etter en stund. Quote Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
glek Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Husk at du må ha riktig lim til båten din. Det finnes to forskjellige typer. Mest sannsynlig har du PVC, men det finnes også en type som heter Hypalon.Do må ha riktig lim.... Finnes en oversikt her på BP dersom du ikke vet. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Jeg ville spandert på meg en lapp først, så limt padden over. Om du limer padden direkte og det da lekker vil du ha masse jobb etterpå for å få det tett. Quote Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
MaSa Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Har akkurat limt gummibåten og hatt på daviterpad! Fjernet den paden dom satt på gamle båten tenkte det var greit så jeg slapp kjøpe nye. Men og fjerne de var en sjanseløs oppgave omtrent! Med motorsag og pigghammer så kanskje. Men alikevel enig med bring spander en lapp først så setter du paden over. For å fjerne den om det skulle lekke er en hard jobb Quote Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post Share on other sites More sharing options...
JørgenL Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Jeg hadde limt rett over, evt fylt inn litt og så limt. Er ikke noe fææn av lapp på lapp :-) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts