Jump to content

Finn min drømmebåt - seilbåt for langturer for familie på 4


evony

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Relativt nye seil taler for. Utseendet taler for, hjelper virkelig å få disse knekkspantene under vannlinja men den blir jo veldig rett i sidene bak på skroget, vet ikke om det har noe å si i praksis...? At den er isolert med 9cm hele veien er jo et stort pluss. 

 

Om jeg planla langtur så er vel ulempen at den ikke har noe langturutstyr, på den andre siden så er vel ofte utstyret på tilbakevendte langturbåter slitt og utdatert... så det spiller kanskje mindre rolle.

 

Motoren er vel forsåvidt hverken ny eller alt for gammal. 

 

Men "one off" betyr jo også at båten ikke er fabrikkbygd. Det ser jo relativt greit ut på bildene men samtidig bærer det vel litt preg av "DIY", men er det godt gjort så er det vel godt nok. Og interiøret ja... jeg er jo så gammal selv at jeg liker klassiske innredninger men dette så litt ut som i en norsk snekke fra 80 tallet... uten å utdype det noe videre.. 

------

 

Syns den var veldig pen til å være alubåt. Men er litt i tvil om prisen. Det at den er alubåt, er det så mye verdt alene? Om dette var en "heimesnekra" glassfiberbåt så ville den vel vært lavere i pris? Tror jeg hadde jobbet frem mine ikke- eksisterende prute-egenskaper og håpt at det ikke var flere som var på jakt etter denne type båt.

 

Tror den komme til å selge ganske greit. Som utgangspunkt for langturbåt.  

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...