glalaks Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Når dere polerer, bruker dere svamp, ull, eller noe annen pad? Jeg polerte med ull på maskina, og smurte inn voks for hånd. Bra resultat men vet ikke om jeg gjør det riktig igrunn.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
oivindg Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 glalaks skrev On 22.4.2014 at 8.35: Når dere polerer, bruker dere svamp, ull, eller noe annen pad? Jeg polerte med ull på maskina, og smurte inn voks for hånd. Bra resultat men vet ikke om jeg gjør det riktig igrunn..På billakk er ull mer aggressivt enn skumpad, regner med at det er det samme på gelcoat, og da er det større sjanser for mikrofiber med ull enn med skumpad. Men det er jo veldig forskjell på skumpadder også, så det er bare å prøve seg fram. Generelt bør du kjøre med den "snilleste" kombinasjonen av polish og pad som gir deg det resultatet du ønsker. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Eventyret II Svart 22.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Hva med større riper og krakkelering? Er det kommet for å bli? Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 I de fleste tilfeller kan svaret være ja. Man bør jo ikke slipe ned større områder visst man fks. Kan legge ny gelcoat i ripene istedenfor, men da bør man vite hva man holder på med. Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 På mitt blå skrog som er fra 2008 var eg i fjor ikkje fornøgd med finish. Såg endel små striper og følte overflate var fortsatt oksidert. Brukte da Meguiars one step + wax. I går gikk er hardere til verks. Eg markerte områdene som hadde stripete/skjoldete områder. Abralon 2000+4000. Deretter hele skroget med Meguiars cut compound, one step og wax. Og da! Eg kunne gått enda hardere til verks med abralon men de små stripene som er kommet av fendere, tau etc er nå så godt som usynlige. Denne oppskriften funket svært bra hos meg. Båten er en Rinker 280, og eg brukte 5 timer på det blå skroget (under fenderlist). Brukte maskin. På cut compund brukte eg 180mm Makita lammeull pute. På one step en medium blå pute. Wax smurte eg for hand med meguiars gule pad. Abralon 150mm på maskin med 150mm bakplate. Brukte endel vann slik at det aldri gikk tørt. Så var det overbygget.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.