Roger og Olina Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 En kan bli så forbannet. Svigerfaren til en kollega av meg på jobb har nå fått ødelagt hele sin påske. Han har en Joda24. Natt til lørdag så var drittsekkene i båten. Ramponerte og gjorde hærverk pluss at toskene prøvde og tyvekoble motoren. Med det resultat at de hadde røsket ut det som var av kabler på motoren. Han har forgjeves ringt rundt til verksteder for å få den koblet opp slik at han kunne bruke den i påsken som planlagt. Men nei, de har fullt opp. Så nå er påsken ødelagt for dem. Det er frustrerende og ikke kunne ha noe i fred. Skulle ønske jeg kunne gjøre noe. Men jeg kjenner ikke til VP og deres el system... Siden det er en motor av nyere dato, så er det sikkert fluss med ledninger. Kjempekjedelig er det... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger og Olina Posted April 14, 2014 Author Share Posted April 14, 2014 Ops, det var visst ikke i Vågsbygda, men Langfeldt båthavn i byen... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Nero II Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Kjmpefint at dere legger ut saken, så vet jeg hvor jeg skal legge kvelds- og morgenturen! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
larss Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Hei Kjiip sak dette. Er sikkert noen drittunger som har vært for sent oppe..... Får håpe det lar seg ordne på en rimelig og fornuftig måte. larss Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Surt.. Be han sjekke med forsikringa. Kanskje han har leiebåt i polisen. Det har eg. Eg trur ikkje at mitt selskap Tryg hadde klart å skaffe leiebåt, så vi er nok mange som betaler noe vi ikkje kan få. Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger og Olina Posted April 14, 2014 Author Share Posted April 14, 2014 Dette er en kar av den ledre garden og om han hadde fått tilbud om leiebåt, så ville han nok ikke takket ja til det. Redd for å gjøre noe galt med andres eiendom osv... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kimsdal Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Eg hadde også inbrudd i båten. Der hadde di klart å rive av dieselslangen til motoren. Det lå 45 liter diesel i dørken. Utrolig kjipt. Brukte en uke på å vaske på diesel. Forsatt ikke fått bort diesel lukta helt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
LM 605 Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Forsvant en Boston Whaler m/225 Evinrude (2000 mod.)i fra Løvika ( Vårsbygd) for et par uker siden, som senere ble oppsporet og funnet fortøyet på Søm, men så forsvunnet igjen før eier fikk hentet båten. Så det gjelder å holde god utkikk og passe godt på båten her i Kristiansandsområdet for de som har båt her omkring. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Zitt Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Surt.. Be han sjekke med forsikringa. Kanskje han har leiebåt i polisen. Det har eg. Eg trur ikkje at mitt selskap Tryg hadde klart å skaffe leiebåt, så vi er nok mange som betaler noe vi ikkje kan få. Han kan sågar ha ferieavbruddsforsikring, og da kan han få inntil kr 1500 for hver feriedag. Da kan det jo bli en sydentur. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts