Guest Avmønstret# Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Har egentlig aldri tenkt tanken på å måtte ha storseilskjøtet over vinsja. Har ikke seilt noe større enn 39 fot men dog... Og om jeg måtte vinsje storseilskjøtet så hadde jeg gjort noe med blokker og utveksling. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Tenkte på taua på selve vogna på løygangen. Klønete forklart Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Det er to store ulemper med skjøtevogna på hyttetaket: vanskelig å slippe/trimme om man seiler shorthand, og enorme krefter på bommen ved ufrivillig jibb. Så en turbåt i fjor som brakk bommen tvers av i kuling, og det var ingen spøk å temme et storseil med en halv bom flygende rundt øra forsto jeg. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.