Jump to content

Hente båt i påsken.

knut63

Recommended Posts

Hei der ute, jeg skal hente meg en båt på Bømlo. Regner med å gå derfra på torsdag 17/4 om ettermiddagen med kurs for Telemark.

Er det noen andre som skal samme vei så kunne det vært hyggelig med følge på turen :smiley:

Grattis med nyyydelig båt !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Ny hentetur ja, må si det er veldig mange henteturer fra Vestlands/Bergensområdet til Østlandet denne våren?

Kjøpte selv en i Bergen i november.

Artig og følge med på alle turene :)

Forøvrig en flott båt du har anskaffet :)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Hvilken båt har du kjøpt deg?

Jeg satser også på henting torsdag, men tidlig på morgenen. Fra Rosendal til Sandefjord. Azimut 42. Håper på ok vind, så går vi direkte Mandal eller Kristiansand første dagen. Så ferie-tur videre...

Kjøpte oss en Sealine F37, vi kjører fra Skien torsdagsmorgen og har en tanke om å komme oss til Tananger eller Egersund før det blir mørkt torsdagskveld. Håper det ikke blir fullt så mye vind som YR vil gi oss pr.nå....

Takk for det Marida, har kjøpt båten av en på Bømlo. Kire er en god venn av meg og det er ikke alltid så lurt å handle av sine venner dersom man fortsatt vil være det:-) Jeg hadde mer enn gjerne anbefalt den til andre som er ute etter en meget velholdt Sealine.

Takk for det Marida, har kjøpt båten av en på Bømlo. Kire er en god venn av meg og det er ikke alltid så lurt å handle av sine venner dersom man fortsatt vil være det:-) Jeg hadde mer enn gjerne anbefalt den til andre som er ute etter en meget velholdt Sealine.

Det blir konkurranse om å være velholdt nå Knut. :-)

Sitter i USA og følger deg på turen. Skulle så gjerne vært med!

Vært i båthavna i Bellingham nå (fikk Code for å gå inn vi vettu) ufattelig mye flott båt. Egne brygger for Grand Banks. Blir blank i øya

God tur på Torsdag

Deilig å komme seg på vannet, første test unnagjort. Bømlo-Haugesund bestått med glans. Vi gikk på utsiden å hadde litt sjø fra nordvestlig retning. Nå blir det bunkring i Kopervik og satser på Egersund i løpet av kvelden:-)

Moro å se at noen er under veis på sin hentetur. Vi gleder oss som unger til å ta fatt på det samme om en måned.

Sleng gjerne inn noen bilder under veis, det er alltid hyggelig :thumbsup: God tur videre !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.