Jump to content

Hente båt i påsken.

knut63

Recommended Posts

Kort fortalt:

Etter to dager med noe tøff sjø fra Bømlo til Mandal bestemte vi oss for å ta Blindleia for en rolig og fin tur innaskjærs. Har gått der flere ganger tidligere å følte meg sikker på kursen. Passerte et merka skjær på min babord side og så 6 meter på loggen. Rett etter dette var det ei umerka grunne på babord side og den traff jeg godt kan man si....

Heldigvis ingen vannlekkasjer eller skrogskader,men propellene og aksler ser ikke pene ut.

Fikk hjelp til dykking og slep av et FANTASTISK mannskap på Redningsskøyta Inge Stensland!! Og Ikke minst Bjørn hos Sørlandet Båt og Opplag for en like FANTASTISK service på en langfredag kveld!!

Perkele !!!

Det der var sur avslutning på turen ! Godt man har beredskap både på sjø og land. Heia RS !!!!

Var grunna merka på plotter / kart ?

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Det dere kjentes vondt langt inn i ryggmargen, utrolig trist at noe en gleder seg så mye til skulle ende der.

Enda godt du fikk god hjelp, håper fortsettelsen blir bra og at rep. ikke vil ta alt for lang tid slik at du får kommet deg ut i den fine skuta di.

Som Vanntro skriver så del gjerne med forumets medlemmer hvor den fo......a grunna er så vi kan få lagt det inn og rapportert til Nordeca.

Føler virkelig med deg....

Vet ikke når den blir klar, men regner med at Mai måned blir på land da begge girkasser skal ut for sjekk. Dele leveranser var vistnok ikke så kjapt til endel engelske båter i følge reparatøren... Men krysser fingrene for at det ikke drar ut for lenge.

Grunnen ligger på: N58.10.440 E 8.17.150

Har en Raymarine E80 med Navionics kart, denne skal byttes ut med en med større skjerm. Hadde Simrad Cx44 i min forrige båt og likte den veldig bra.

Da vil jeg tro du gikk til venstre for stakene rett under g på navnet dybingen i kartutsnittet ....du er ikke den første som har hatt bunnføling der og helt sikkert ikke den siste .... er lommekjent i området der så det kan ikke være noen annen plass hvis du fulgte leia

bilde

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Er ikke vanlig rute mellom stakene som på bildet under?

bilde

Sett motsatt vei - retning Kr Sand

bilde

Gikk du ruta som på bildet under Knut63?

Ser det er markert to grunner av brukere der. Disse får man også med på kartbrikka ved oppdateringer og vises også på plotter om man aktiverer "Navionics Community Edits".

bilde

Mvh. SAP

Det sr for meg ut som om du mangler en jernstake i kartet ditt SAP, du har en og i virkeligheten står det to der ?

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...