LALUNA II Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Vanlig rute mellom stakene. Ja Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Kire Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Har alltid backup med papirkart i dette området. Knut har sett mine nakke nick ned i kartene og lupa mi mer enn en gang her i området. Her har jeg valfartet i mange år og kjørt jolle i min ungdom omtrent over alt. Max uflaks dette kompis, men det ordner seg så alt blir bra igjen ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Ang. Deler. Trenger du egentlig noen "engelske" deler om ikke ror og slikt er skadet. Axel, propell og gearkasser er vel forholdsvis enkle deler her hjemme?? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Akslinger, P brakett og propeller koster en brøkdel fra hoffleverandøren kontra hjemme, så blir det laget etter originaltegninger og beregninger, da blir det som regel riktig første gang. Hvis det er forsikringa som betaler er kanskje ikke pengene like interessant, men å få det riktig er vel uansett greit. Sitér dette innlegget Link to post
knut63 Svart 21.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2014 Skademelding er sendt, båten er på verksted, takstmann kommer denne uken, så er det bare å sette igang for å bli ferdig med denne saken!! Vil tilbake på vannet asap:-) Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 21.April.2014 Link til dette innlegget Svart 21.April.2014 Jeg brakk propellaksling i fjor,den kostet rundt 18k og er litt spesiell. Her er det ikke vanlig klemflens, men den er kon i begge ender med kile. Altså akkurat som på propellen. Sleipner lagde min, de har også propeller på lager Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 21.April.2014 Link til dette innlegget Svart 21.April.2014 (redigert) Men med en slik bunnberøring er det vel nødvendig med nye P braketter, eller er det ikke slike på denne båttypen? Uansett så håper jeg det ordner seg så fort som mulig! Redigert 21.April.2014 av nordan family 27 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 21.April.2014 Link til dette innlegget Svart 21.April.2014 Jeg har hatt fritidsbåt i 45 år og aldri vært bort i noe som helst må vel si att jeg har vært særdeles Heldig . Må få si ja hvet ikke om jeg kan bruke ordet medfølelse eller hva jeg skal si. Men i det øyeblikk man hører bunnen treffe grunnen og propeller og ror knuses og det går opp for en att Båten er ordentlig grunnstøtt den følelsen må hvære aldeles forferdelig og når det i tilegg er på henteturen .Huff Huff håper det går bra med deg og at du får orden på båten innen rimelig tid så du får mesteparten av båtsesongen med deg allikevel. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 21.April.2014 Link til dette innlegget Svart 21.April.2014 (redigert) Synes at det er en stake til som er vekk og noen grunner. Disse er bra område: Blindleia Skala: 1:20.000 http://www.maritim.no/batsportkart-oppl-kart-blindleia Redigert 21.April.2014 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.