LM 9725 Startet 15.April.2014 Link til dette innlegget Startet 15.April.2014 Vet dette er diskutert i ulike tråder tidligere, men har ikke greid å finne noe som helst alternativ. Mosaic alarm ble produsert frem til 2009, og nå er vel også siste rest av varelager for lengst borte. Jeg har en slik enhet, men klarte sannsynlig å drepe den med vann i helga. Finnes det alternativ til GSM-løsning på markedet som har i nærheten av samme funksjonalitet som type AV-790y, hvor viktigst for meg er; - Fungerer som ordinær telefon - Rele-styring - Logg-innganger - temperatur-innganger - Varsling ved bortfall av landstrøm - Varsling ved lav batterispenning Jeg finner kun rene alarm-løsninger som er sikkert er avansert som alarm, men jeg er mest interessert i ting som ordinære alarmer ikke har. Noen som vet av noe i nærheten av hva mosaic-alarmen gav? Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Veldig bra alarm. Men har noen opplevd at posisjonen bare kommer opp med 0'er på SMS koordinatene? Og 9V backup batteriet ser ut til å tømmes innen 2-3 måneder? -Uten backup batteri i sier SMS meldingen at strømforsyningen er ca 2V under det det faktisk er inn til alarmen. Og med backup batteri sier den ca 0,8V under faktisk spenning inn på alarmen. Så kan nesten se ut til at alarmen forbruker også fra backup batteriet under vanlig drift. Jeg får melding om at backupbatteriet må byttes når spenningen på det faller ned mot 9V (mindre en halvbrukt). Får da også melding om at forbruksbanken har nådd 10,4V når den faktisk ser ut til å være 12,4V (når backup er "tomt"). Har sett litt på erstatninger uten å funnet noen klare kandidater. Eneste jeg har klart å komme opp med er å programmere/lage egen ved hjelp av et Raspberry Pi eller Arduino. Da kan en putte inn akkurat det en ønsker alarmen skal gjøre + mye mer. Men brukerterskelen er jo av en annen verden. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Dag Erik Svart 9.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2015 Hei. Hiver meg med på denne tråden. Jeg vil anbefale Yachtsafe. Den har mulighet for mange av de funksjonene LM 9725 etterspør. Les mere her: http://baatkonsulenten.no/yachtsafe-alarm-og-kontroll-losninger/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.