Jump to content

Dårlig erfaring med omsying av seil hos 59NorSeil

MB Sofie

Recommended Posts

Det dummeste et firma kan gjøre er å sette i gang å svare på et nettforum. Den saken bør diskuteres mellom kunde og leverandør uten publikum. At firmaet har håndtert en reklamsjon på en dårlig måte er det ingen tvil om. Har på følelsen at seilet har blitt sendt til utlandet for behandling og ting har skjedd som de ikke har vært herre over. Å ikke være imøtekommende og informere kunden er ikke lurt og vil straffe seg i lengden. Kjenner ikke til firmaet bare så det er sagt. Tror nok du har påført firmaet større tap i omsetning allerede en det du betalte for jobben. Hevnen er fullbyrdet.

Redigert av cosmo (see edit history)

Hevnen er fullbyrdet.

Synes absolutt det er greit å få vite om useriøse aktører via forumet. Tolker det ikke som at det er hevn det er snakk om, men heller en velmenende advarsel til andre som skulle vurdere tjenestene til 59NorSeil :wink:

Så lenge de det gjelder får sjansen til å ordne opp, og man har brukt mye ressurser uten å komme fram til noe fornuftig er det nesten firmaets egen feil at slikt skjer. Enig med deg i at kommunikasjon og imøtekommenhet er viktig, hvis ikke har man tapt. Spesielt i disse dager da kunder som ikke blir skikkelig behandlet har muligheten til å advare andre over nett. Forsåvidt ser vi jo foreløpig bare en side av saken her, men så lenge trådstarter i slike tråder må gå ut med fullt navn kan jeg ikke se at dette er noe folk flest gjør bare for å hevne seg. Hvis ting skulle ha blitt holdt skjult i saken kan dette slå direkte tilbake på varsleren om firmaet kommer på banen. Derfor tror jeg ikke folk flest starter slike tråder for morro skyld.

Nei, misforstå meg riktig. Det å bruke retten sin til å advare andre mot å bruke firmaet er en bra ting. På sikt burde det gi en lærepenge eller i noen tilfeller luke ut useriøse aktører fra markedet. At andre ikke bruker firmaet vil påføre dette firmaet omsetningstap og det får dermed økonomiske konsekvenser i fremtiden. Eneste et firma bør og kan gjøre er å legge seg paddeflat og beklage, love bot og bedring, smøre kunden med litt goodwill og kanskje kunden da er så fornøyd med behandlingen, han til og med vil komme tilbake senere. Jeg ville ihvertfall syns det var litt deilig å kunne sparke litt fra meg etter å ha blitt dårligbehandlet, det er imidlertid mange som gjør dette under skjult identitet og da kan man snakke om injurie. I dette tilfellet er det åpne kort. Toget er gått for firmaet og å komme på banen her ville bare ha bidratt til mer pepper , tror jeg.........

Hørte på radioen i dag om Norsk Kundebarometers kåring som kom i dag. Der kom det frem at det aller viktigste om man skal ødelegge sitt renommé er å drite i service. Hvordan man blir behandlet er langt viktigere enn f.eks pris. Noe å tenke på for firmaet i dette tilfellet...

Kk

Når man i tillegg tar med at en misfornøyd kunde forteller om behandlingen til mellom 10 og 20 andre, mens en fornøyd kunde i snitt forteller om det til 1-2 andre så skjønner man at god kundeservice lønner seg. Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Eneste tipset jeg har er det opplagte - å bruke en anerkjent seilmaker, det er konkurranse i markedet og prisene blir ikke mye høyere.

For en tid siden leverte jeg inn et storseil som det skulle endres på. Resultatet ble et ødelagt seil vi ikke kunne bruke. Muligens en lærling ble satt på jobben alene i en travel sommertid, men dette ble ikke bekreftet fra seilmaker.

Ironisk nok var dette et veletablert seilloft i Norge (vil ikke nevne hvor i landet dette ligger da det er lett gjenkjennelig), så det er ikke alltid en kan stole på anerkjent seilmaker. Her ble det etter en del måneder ryddet opp i fadesen med nytt seil så servicen var og er fortsatt god.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Har på følelsen at seilet har blitt sendt til utlandet for behandling og ting har skjedd som de ikke har vært herre over.

... det er det liten tvil om. Det var tydelige tegn til at jobben var gjort i Polen da jeg bestilte seil derfra ... men det er allikevel bedriftens ansvar dersom noe går galt.

Det er klart feilsituasjoner hvor bedriften helst ikke vil fortelle alt av detaljer til kunden - likviditetsproblemer og at seilet holdes tilbake pga manglende betalinger, samt andre konflikter mellom leverandør og norsk representant er typisk noe sluttkunden kanskje helst ikke trenger å vite om. Det blir alltid et dilemma i slike tilfeller hva man skal fortelle til kunden - men å komme med noen forklaring som ender med "seilet kommer om ei uke" to måneder før seilet kan leveres til kunden, det holder rett og slett ikke mål!

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Jeg mener nå at et firma, likviditets problemer eller noe annet plikter å fortelle sannheten om situasjonen uansett. Det var tross alt min eiendom de hadde i besittelse. Hadde vært lettere å svelge om man bare får servert situasjonen på en ordentlig måte. Følelsen jeg satt igjen med var at 59NorSeil ikke viste hvor eller hva som skjedde, å egentlig ga blanke i det også. I disse konkurranse dager og billige varer fra hele verden tilgjengelig på nett så er service mer verdt en salg. For det er det som avgjør om kunden kommer tilbake. Jeg betaler heller litt mer for strålende service sammen med et produkt.

Skynd deg om bord, så kan vi ta oss god tid. 

For å få ordnet det resterende med seilet ditt, gå til f eks Gran Sails eller UK Halsey. Min erfaring er at de utfører bra arbeid til avtalt tid, og til en riktig pris.

Det naturlige når man bor i Tønsberg er å bruke en seilmaker som leverer raskere og billigere enn de nevnte.

Aker seil (Espen Aker).

Det er haugevis med folk som har gått over til han etter å ha blitt behandlet som lort hos andre (inkl en annen seilmaker som også har stort kontor i Tønsberg)

Har også vært hos "en annen med stort kontor i Tønsberg". Ble vel ikke behandlet dårlig selv, men intet å imponeres over i behandlingen av seilene ihvertfall, UV-skader i akterliket ble lappet helt minimalt under sjekk/vedlikehold på "seilhotell"/vinterlagring. Akterliket spjæra på første tur. Sendte seilet tilbake og *da* ble det gjort ordentlig, men jeg skjønner ikke helt hvor de hadde hodet da de lappa med tyggis i første omgang ... jaja.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...