Morten83 Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Mitt navn for de som ikke allerede vet det er Morten Kvamme og jeg ønsker å dele mine erfaringer med 59NorSeil Jeg har gitt beskjed om at dette innlegget vil bli postet til 59NorSeil på mail og kan vise til denne om en moderator ønsker det. Over lang tid nå har jeg forsøkt å få igjen Hovedseilet til min båt som ble levert til 59NorSeil på Tjøme for modernisering og modefisering. (De skulle sy om sømmer og gjøre en custom jobb på seilet etter mine spesifikasjoner). Dette kom på 3550,- og 59NorSeil ønsket dette forhåndsbetalt. Naiv som jeg er så tenker jeg at dette er greit og betaler. Seilet det er snakk om her er et 20,2 kvm hovedseil. Få tak i denne seiltypen brukt i dag er lite sannsynlig og derfor må evt. et nytt seil sys spesielt til båten noe som er ekstremt kostbart. Også noe jeg rett og slett ikke har råd til på nåværende tidspunkt. Nå er det gått over 3 måneder siden jeg leverte seilet mitt 14.januar 2014 og hvor jobben skulle ta 3 uker å utføre. Når vi snakket om seilet og tidspunktet jeg kom på så var 59NorSeil klar på at det var smart å komme så tidlig på året, før sesongen startet slik at jobben ble utført fort og smertefritt. Siden seilbåten min sto på land så maste jeg ikke på 59NorSeil, men 10 Mars ble båten min satt på vannet og jeg følte jeg hadde ventet lenge nok og godt innenfor rimelig tid. Jeg fikk da beskjed om at seilet var forsinket grunnet en feil sending slik at seilet hadde endt opp på feil plass og måtte videresendes til korrekt sted. Dette skulle i følge 59NorSeil ta 10dager og at han skulle ta kontakt med meg når det nærmer seg. 31.mars 2014 tar jeg pånytt kontakt etter at jeg ikke har hørt noe fra 59NorSeil, og siden jeg ikke kommer igjennom telefonisk så sender jeg en mail. Jeg blir ringt opp av 59NorSeil og får beskjed om at de venter på seilet mitt; "Pakken er på vei å kommer i morgen eller i løpet av uken" får jeg til svar da. 8.april 2014 tar jeg igjen kontakt på mail og etterlyser seilet mitt. Her gjør jeg det klart at jeg begynner å bli utolmodig. 59NorSeil svarer igjen at de venter på en pakke og gir meg ikke noe mer info en det. Jeg svarer på mailen dems og etterlyser en sporing av pakken og om dem kan fortelle meg noe mer om leveringstidspunktet. Dette kan de ikke, men tilbyr meg et låne seil. For min del så stoler jeg på dette tidspunktet ikke på 59NorSeil å er tilbakeholden på å låne et seil av dem siden jeg er redd for at dette kan bli "seilet dem leverte til meg som kompensasjon for tapet av det jeg har levert" dvs; at jeg også da er redd for å ende opp med et seil som ikke passer til masten, båten eller egenskaper hvorav jeg alikevel er nødt til å kjøpe et nytt seil. Jeg setter da frist til Mandag 14.april 2014 som siste frist til å levere. 14.april kommer og jeg hører i kjent stil, ingenting fra 59NorSeil og bestemmer meg for å heve kjøpet Mandag kveld 14.april 2014 Dette besvares fra 59NorSeil av at de ringer meg klokken 21:00 på kvelden å kommer med en del ubehageligheter og trussler om at jeg ikke har noen rettigheter her osv. Jeg ber dem skrive meg en mail. Dette har de ikke gjort pr. nå og jeg har mine tvil på at det kommer noe mail. Problemet mitt som dere ser, så har 59NorSeil rotet bort eller stjålet mitt seil og har tydelig ingen intensjoner om å gi dette tilbake til meg ei heller pengene jeg betalte for jobben. Et seil er det dyreste og ikke minst viktigste på en seilbåt så her står jeg i problemer som dere sikkert skjønner. Nå har påskeferien blitt avlyst og det kan se ut til at det ikke blir noen sommerferie heller siden vi ikke har det vi trenger for å kunne seile seilebåten på en tilfredstillende måte. Sammtidig som jeg innledningsvis sa at jeg har rett og slett ikke råd til å kjøpe et nytt. Jeg vet vi kan bruke motor osv, men i dårlig vær så vil hovedseilet være en nødvendighet føler jeg om jeg vi skulle seile langt. I skrivende stund får jeg en mail fra 59NorSeil; her er det bare er en sporingslokasjon på seilet mitt. I tyskland?! Han svarer ikke på henvendelsen min om heving av kjøpet. Jeg stoler rett å slett ikke på 59NorSeil, det er kommet unnskyldninger på unnskyldninger og forsøk på å snakke seg bort fra ansvar. Det toppet seg også når 59NorSeil ringte meg Mandag kveld 14.april 2014. Det var en så ubehagelig samtale at jeg satt å vurderte en politianmeldelse. Jeg er veldig glad for tilbakemeldinger fra dere om jeg kunne gjort noe annerledes eller om dere syntes jeg har vært utolmodig?? Jeg har sent saken videre til Forbrukerrådet siden jeg rett å slett ikke har noen tro på hva 59NorSeil skriver til meg. Jeg har jobbet med transport og import fra Europa i 5år og kjenner til de fleste transportørene og ikke minst forsendelses tider man må regne med, og dette er langt utover normal forsendelses tid. Noen tanker der ute? Ha en strålende påske ellers ALLESAMMEN! Kommentar fra moderator: Tittelen er endret, var 'Min skremmende erfaring med 59NorSeil' Quote "There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a sailboat!" Link to post Share on other sites More sharing options...
Hakkannen Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Takk for advarselen! Ut fra hva du skriver er ikke slike aktører interessante å handle med. Har selv en svært negativ erfaring med et lokalt firma som driver med rigging og slikt. Men der løste saken seg noenlunde til slutt med at jeg fikk avslag fra seilleverandøren og slapp å betale riggeren for arbeidet som ble utført. Saken pågikk i halvannet år og tærte mye på humøret til tider. Grunnen til at saken løste seg var at jeg skrev ned alt som ble sagt underveis (etter at ting begynte å dra ut) og at jeg tok vare på alt av tekstmeldinger, mail, osv. Dette samlet jeg i et sammendrag over hendelsene som jeg sa jeg kom til å publisere blant annet her på forumet hvis ikke eieren av firmaet skjerpet seg. Da skjedde det endelig noe Håper saken nå løser seg for deg, ingen firma har vel lyst å ha slik negativ omtale hengende over seg. Er de fornuftige gjør de alt som står i sin makt for å ordne opp, snarest. Så får vi som nå vet om hvordan du har opplevd saken din med 59NorSeil følge med om det skjer positive endringer i serviceinnstillingen deres. Eller om firmaet fra nå av skal utelukkes helt hvis seil skal fikses eller kjøpes. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Chiefengineer Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Huff huff.... NUF-selskap, skrøpelig omsetning, negativ egenkapital, 12 tkr. på konto, ingen lønnskostnader...... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Seewolf Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Kan bli spennende dette Hver sak har sine ( minst ) to sider..... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
fernanda Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Kjedelig sak dette og det er nok dessverre heller ikke siste gang noe lignende skjer. Nå kjenner jeg hverken aktuellt firma eller deg, men jeg ser du bor i Tønsberg og eier/daglig leder har privat adresse Tjøme, snaut 2 mil fra Tønsberg. Jeg ville oppsøkt vedkommende privat, for å høre hva som skjer, det er mye som løser seg etter en prat øye for øye... Jeg oppfordrer absolutt ikke til å komme med trusler, heller en fredelig prat for å høre hvordan denne saken kan løses. Jeg ville nok også sjekket litt rundt i området for å finne ut mer om karen,kanskje har dere felles kjente? Lykke til Fernanda, (som bor på Nøtterøy, men kjenner ingen av de involverte) Quote Båthilsen fra Fernanda. Link to post Share on other sites More sharing options...
Erlend-S/Y Brizo Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Ikke oppsøk han. Kontakt advokat og få alt dokumentert. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Morten83 Posted April 15, 2014 Author Share Posted April 15, 2014 Nei, å oppsøke han fører ikke frem noe sted. Men dokumentasjon har jeg holdt hele veien og alt er tatt vare på. Forbrukerrådet er inn i bilde og jeg har hatt et par samtaler med en advokat for å få noen råd. Håpet er jo fremdeles å få igjen seilet mitt, helst like helt. Men er synd for et firma som har så potensiale å oppføre seg på denne måten. Jeg må si at den telefonen jeg fikk fra de i går kveld var ikke akkurat rette avgjørelsen fra dems side. Som Chiefengineer sier så kan jeg skjønne hvorfor firma har haltende og nedadgående økonomi om han har behandlet andre på samme måte. (Uten at jeg har sett noen tall for hans virksomhet.)Jeg har holdt en hyggelig tone med de fra begynnelsen av for holde fast på håpet om en løsning, men ser mørkt ut så langt og som sakt etter i går så ble ikke tonen noe hyggelig lenger. Jeg må jo ærlig innrømme at jeg er rimelig sint. Quote "There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a sailboat!" Link to post Share on other sites More sharing options...
fernanda Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 Min erfaring er at forbrukerrådet bare drøyer saken ut i eveigheter, med brevskriving og lange frister, purringer etter svar osv, så dette hadde jeg ikke giddet å bruke tid på... Advokat er kanskje det beste i fra starten, da pleier det å skje noe litt raskere. Men jeg ville fremdeles reist ut til han i fredelig hensikt, for en prat øye for øye... Fernanda Quote Båthilsen fra Fernanda. Link to post Share on other sites More sharing options...
ashfirelate Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 TV2! Ti ganger mer effektivt en forbrukerrådet! Lykke til, håper det løser seg for deg og at du endten får seilet som lovet eller penger og uferdig seil tilbake! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sun Flyer Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 (edited) Jeg syns det er veldig rart å sette seilet bort for omsying til en seilmaker som ikke gjør jobben selv. Da får man jo ikke snakket med den personen som faktisk skal utføre arbeidet. Bruker alltid folk som har seilloftet lokalt til slike ting. Edited April 16, 2014 by Sun Flyer (see edit history) Quote Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post Share on other sites More sharing options...
bukt Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 (edited) kjedelig sak , jeg ville nok tatt en prat med han først så evt advokat etterpå hvis det ikke fører frem... advokat først kan i visse tilfeller brenne noen broer... Ikke helt lik sak men .. Hadde en skade/feil nå på huset hvor vi koblet inn forsikring/advokat da vi tegnet det ved kjøp på dette. hvor de da mente at det mulig var vanskelig å komme frem uten visse tilståelser fra tidligere eier at han viste om foreliggende feil... Tok så kontakt med tidligere eier og tok befaring med han og kom frem til erstatning/løsing av feil uten videre stress, hadde vi kjørt det rett i retten kunne vi endt med tap og ingen reparasjon som vi får nå... man kommer gjerne lengst med en seriøs dialog er nå min erfaring her og tidligere... Edited April 16, 2014 by bukt (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Morten83 Posted April 17, 2014 Author Share Posted April 17, 2014 kjedelig sak , jeg ville nok tatt en prat med han først så evt advokat etterpå hvis det ikke fører frem... advokat først kan i visse tilfeller brenne noen broer... Ikke helt lik sak men .. Hadde en skade/feil nå på huset hvor vi koblet inn forsikring/advokat da vi tegnet det ved kjøp på dette. hvor de da mente at det mulig var vanskelig å komme frem uten visse tilståelser fra tidligere eier at han viste om foreliggende feil... Tok så kontakt med tidligere eier og tok befaring med han og kom frem til erstatning/løsing av feil uten videre stress, hadde vi kjørt det rett i retten kunne vi endt med tap og ingen reparasjon som vi får nå... man kommer gjerne lengst med en seriøs dialog er nå min erfaring her og tidligere... Blir litt annerledes dette. Problemet her er at han besitter mitt seil og jeg får hverken, svar, seil eller noe annet fra 59NorSeil. Hjelper ikke prate med en som ikke vil prate. Så lenge ikke noe fører frem så ser jeg meg nødt til å trekke inn det apparatet man har tilgjengelig for å legge ytterligere press på dem. Har fortsatt et håp om at det løser seg, siden det å gå gjennom f.eks. forbrukerrådet så vil det kunne ta opp mot 3år før det blir en evt. dom. Advokaten jeg har snakket med har foreløpig kun gitt meg noen råd, siden jeg har betalt for en jobb og levert fra meg en forholdsvis dyr eiendel. Dvs. at det kan gå under svindel, noe som igjen kan være en raskere løsning for meg og en vesentlig hardere straff for 59NorSeil om de blir dømt. Som sakt; jeg har fortsatt et håp om at det skal løse seg uten problemer. Men, bruke dem igjen....? Nei takk! Synd for de egentlig, siden jeg har tenkt å kjøpe helt nytt forseil til høsten. Får bare håpe at seilet kommer helt hjem! Quote "There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a sailboat!" Link to post Share on other sites More sharing options...
KongKing Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Selv om jeg ikke er noe for fremgangsmåten, så skjønner jeg nesten at folk tar med seg en 2 meter høy "bamse" med balltre og oppsøker svindleren... Er vel eneste "språket" han skjønner. Send en politianmeldelse for svindel og tyveri. Mulig det vil få fart i sakene...? Med et googlesøk på 59NorSeil så kommer denne tråden opp som nr 4. Ikke akkurat god reklame, og kommer til å koste 59NorSeil dyrt. Heldigvis. Kk Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
quantumduck Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Jeg er veldig glad for tilbakemeldinger fra dere om jeg kunne gjort noe annerledes eller om dere syntes jeg har vært utolmodig?? Du har ihvertfall ikke vært utolmodig. Eneste tipset jeg har er det opplagte - å bruke en anerkjent seilmaker, det er konkurranse i markedet og prisene blir ikke mye høyere. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Morten83 Posted April 28, 2014 Author Share Posted April 28, 2014 (edited) I dag har jeg vært å hentet seilet mitt. Jobben som er gjort er utført på en bra måte så vidt jeg kan se, men dessverre så er ikke hele jobben gjort... Modifiseringen som jeg ønsket er gjort, men festene mot bommen er det blitt sydd inn på den samme gamle måten å feste seilet til bommen på, her skulle det lages moderne fester. Altså at seilet henger fritt av bommen i stedet for at man trer underkanten av seilet inn i sporet på bommen. Grunnen til at det ble valg å sy moderne fester var for å hente igjen litt av det jeg mistet av egenskaper på modifiseringen som er gjort. (Beklager mangel på båtmessige termer ) Når alt kom til alt så kunne jeg skyte en hvit pil etter noe form for kompensasjon for tiden det er tatt og kompensasjon for at jobben bare er halvgjort. Saken er i gang hos forbrukerrådet og en mail til saksbehandleren der er sent; for å informere hva som er skjedd og hvor vi ligger an i løypa. I bunn så står jeg fast ved heving av kjøpet. 59NorSeil: ternigkast 1 Men nå har jeg hvertfall et seil igjen så får jeg bare håpe at det er brukbart å ikke river seg i filler med en gang. Jeg foreslo at 59NorSeil tok seg en titt innom baatplassen for å lese denne tråden og kansje også komme med et svar her.... Så får vi se. Men!!! Sola skinner stadig og sommervarmen er her! Jeg klistrer på et SMIL å setter meg ut i hagen! Edited April 28, 2014 by Morten83 (see edit history) Quote "There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a sailboat!" Link to post Share on other sites More sharing options...
quantumduck Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 Bra du har fått igjen seilet i forhåpentligvis brukbar stand i hvertfall. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Festina Lente IV Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 For å få ordnet det resterende med seilet ditt, gå til f eks Gran Sails eller UK Halsey. Min erfaring er at de utfører bra arbeid til avtalt tid, og til en riktig pris. Quote Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post Share on other sites More sharing options...
quantumduck Posted April 28, 2014 Share Posted April 28, 2014 For å få ordnet det resterende med seilet ditt, gå til f eks Gran Sails eller UK Halsey. Min erfaring er at de utfører bra arbeid til avtalt tid, og til en riktig pris. Jepp, UK Halsey leverer til avtalt tid. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Morten83 Posted April 29, 2014 Author Share Posted April 29, 2014 Får snakke med de til høsten når jeg skal kjøpe nytt forseil. Quote "There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a sailboat!" Link to post Share on other sites More sharing options...
fernanda Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Så bra at det ordnet seg. Vi har jo Sailmaker Espen Aker, på Aker Sails her i Tønsberg også. Jeg har selv brukt han none ganger på min forrige båt, med meget bra resultat. Han holder til i Ollebukta, i de gamle lokalene til Engbo, Fernanda Quote Båthilsen fra Fernanda. Link to post Share on other sites More sharing options...
tobixen Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 (edited) FWIW, jeg brukte 59NorSeil for noen år siden (på forrige båt), da var jeg fornøyd med raske og kompetente svar på epost og lav pris. Seilet jeg fikk passet ikke perfekt - men jeg var veldig lat og gjorde ikke noen gode, egne målinger av båten, så det kan være der feilen lå. Å få ødelagt tidligsesongen og påskeferien på den måten der, det er jo bare helt utrolig ergelig, særlig når man er ute i såpass god tid. Jeg føler irritasjon og harme ved å lese om gjentatte leveringsløfter og så skjer det ikke noe allikevel (ja, jeg har vært oppe i tilsvarende situasjoner selv - værste var vel da jeg var uten ADSL i flere måneder og NexgenTel ikke ga meg noe som helst informasjon om status i saken). Man kan jo undres over hva som har skjedd og hvor seilet har vært i alle disse månedene. Skulle jeg tippe på noe, så har 59NorSeil hatt likviditetsproblemer, evt en pågående konflikt med leverandøren, og leverandøren har holdt seilet tilbake i påventing av betaling - men det er allikevel merkelig, og 59NorSeil har ikke vært særlig ærlig i denne saken. En av grunnene til at man velger å forholde seg til et norsk firma i stedet for å sende seilet direkte til Polen er jo at man da har litt større sikkerhet - men det gjelder tydeligvis ikke i dette tilfellet. (Skulle firmaet gå konkurs, har man jo ellers ingen som helst rettigheter). Edited April 29, 2014 by tobixen (see edit history) Quote Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Avmønstret# Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 En av grunnene til at man velger å forholde seg til et norsk firma i stedet for å sende seilet direkte til Polen er jo at man da har litt større sikkerhet - men det gjelder tydeligvis ikke i dette tilfellet. (Skulle firmaet gå konkurs, har man jo ellers ingen som helst rettigheter). NUF selskap sier vel en del om seriøsiteten. Har man et valg så bør man vel rett og slett velge det bort som kunde. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Chris284 Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Det er vel en grunn til at det tok litt tid å få seilet tilbake. Når du har fått igjen seilet er det liten vits i å kjøre noen sak i forbruker rådet for noen tusen lapper. Gav du ordentlig beskjed om hva som skulle gjøres skriftelig og dere satte opp en kontrakt ? Ville heller be om å få tilbake betalt en del av beløpet, det som eventuelt ikke er utført, om det fremgår klart av avtalen. Noen har brukt firmaet før og fått varen. Men bruke tid på forbruker rådet eller annet er bortkastet. Virker som en gjerrig fyr som ikke vil betale for seg. Quote Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post Share on other sites More sharing options...
tobixen Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 (edited) Det er vel en grunn til at det tok litt tid å få seilet tilbake. Det var sikkert en grunn - men hva nå enn grunnen var, så er det noe irrelevant - kunden fikk ikke seilet sitt til avtalt tid, fikk aldri noen klare svar på årsaken til forsinkelsen, og fikk heller ikke en god og riktig ETA på når seilet ville komme tilbake - og kunden ble flere ganger feilaktig lovet at seilet snart skulle ankomme. Jeg føler med kunden, og ville også vært grinete i en slik situasjon. Hadde man i det minste fått riktig informasjon kunne man ha planlagt med det, å gå i spenning frem til påsken og undre seg på om det blir seiltur til påskeferien eller ikke, det er ikke noe særlig stas. Når du har fått igjen seilet er det liten vits i å kjøre noen sak i forbruker rådet for noen tusen lapper. Mja, mulig. Generelt sett synes jeg ofte forbruksrådet er bortkastet - det er generelt sett best å bli enig, men har man en klar sak bør man gå rett til forliksråd - men igjen, jeg blir litt usikker når jeg leser om "NUF" på wikipedia, et NUF må eventuelt saksøkes i landet firmaet er registrert i? Det er jo noe klønete. "Heving av kjøp" vet jeg ikke om er relevant i denne saken, det er jo en tjeneste som er bestilt, og vanskelig å reversere tjenesten. Kompensasjon for bortfall av påskeferie er det også noe vanskelig å få juridisk gjennomslag for. I det hele tatt har man få juridiske rettigheter ifht forsinkelser og manglende levering av tjenester såfremt man ikke har en kontrakt som konkret lister opp rettigheter i slike tilfeller. På den andre siden, dersom avtalt arbeid bare er halvveis utført, så har man antageligvis en god sak. Men bruke tid på forbruker rådet eller annet er bortkastet. Virker som en gjerrig fyr som ikke vil betale for seg. Det er litt prinsipp her også - man skal ikke gå med på å betale full pris for en jobb som ikke blir gjort ihht avtale, uansett om det er snakk om kroner eller flere titalls båtlapper - mener nå jeg, og når man atpåtil har seilbåten stående på vannet i over en måned uten seil, pga en jobb som ble påbegynt i januar og ble estimert til å ta tre uker fortsatt ikke er ferdigstilt - ja, da er man i sin fulle rett til å bli sinna - mener nå jeg. Nå skal det selvfølgelig sies at en sak alltid har to sider, og vi har bare sett én av dem. Edited April 29, 2014 by tobixen (see edit history) Quote Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Morten83 Posted April 29, 2014 Author Share Posted April 29, 2014 Jeg har som sakt hevet kjøpet, dette ble gjort for en stund siden og 59NorSeil har fremdeles ikke svart på dette. Det at jeg har fått igjen seilet mitt er jo vel og bra, men avtalen er alikevel ikke holdt. Kjøpet ble hevet før levering av seilet så jeg regner med å gå videre i det sporet. En mail er blitt sent til saksbehandleren som har saken min hos Forbrukerrådet så nå venter jeg egentlig bare på å høre fra han. Når det kommer til å ta saker igjennom forbrukerrådet har jeg gjort dette 1 gang tidligere i sammenheng med en bil jeg kjøpte som ikke viste seg å være i den stand som forespeilet. Jeg kjøpte bilen for 100 000,- fikk igjen (etter 3 år vel å merke) 46 000,- pluss renter. Dekket kostnadene med reperasjoner (motor bytte) på merkeverksted og mere til. Det tar tid, men det er ikke stort man trenger å gjøre når saken først er i gang, annet en å svare på noen henvendelser fra tid til annen. Absolutt verdt det!!! Er lettere en mange tror, eneste er at det kan ta laaaaaaaaang tid. tobixen: Jeg har utfordret 59NorSeil til å legge inn et innlegg her. Quote "There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a sailboat!" Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts