JaneHK Startet 15.April.2014 Link til dette innlegget Startet 15.April.2014 Hei. Jeg har i dag malt undersiden av båten. Idet jeg malte var jeg så uheldig at jeg fikk blå maling over teipen, og på den hvite delen av båten. Jeg har veldig lite greie på dette, og det har min mor også (som ble riktig sur da hun så dette). Jeg prøvde å fjerne det med white spririt, men det så kun ut til å bli værre. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få vekk dette, da det er utrolig stygt! Setter pris på all hjelp :) Hilsen en litt fortvilet jente! Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Er det bunnstoff du har malt på? Prøv med aceton. Ellers er det lett for at bunnstoff trekker litt inn i gelcoat dersom det ikkje er skikkelig polert. Det kan antagelig rubbes vekk og poleres blankt igjenn dersom ikkje aceton hjelper. Eit anna tips er håndrens-servietter. Noen er dårlige og andre er gode. Eg sverger til Black-Box som selges på Albert E Olsen. De fjerner sprittusj og "alt". Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
JaneHK Svart 15.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Ja, det er bunnstoff! Tusen takk Skal prøve det i morgen! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Om det er tykt, kan du prøve å skrape bort det meste med samme skrapa som brukes på kjeramiske kokeplater, men da må du være veeldig forsiktig ! Jeg gjorde det på min nå i høst, da jeg fjærnet noe rester tidligere eier hadde sølt. Så, som Sæbø skriver, aceton eller bubbing til slutt. Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 15.April.2014 Link til dette innlegget Svart 15.April.2014 Hei, ville prøvd å fjerne det mens det er ferskt... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.