Jump to content

solgte fin snekke i fjord, er tilbake i fjorden som et vrak :(

harry92

Recommended Posts

hei.

jeg solgte snekka mi i mai i fjord, etter 5 kjempe fine år, har tilbrakt kjempe mye tid med snekka. bodd i båten om sommeren, men nå for noen dager siden så jeg det at båten er kommet til bake til sandefjord og den ser helt forlatt ut.

den ser helt forferdelig ut og jeg ble lei meg for fordan den har blit behandelet. jeg kjøpte snekka som er oppusingsobjekt og gjort veldig mye med den.

sånn var båten når jeg solgte den i mai 2013

bilde

sånn er den nå.

bilde

Worry II:

Hehe den var god. Men Trur iallefall ikke han solgte til båtfolk :/

Noen som er verre enn andre dessverre :(

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Hva solgte du snekka for? Kan jo se ut som om du kan kjøpe den billig tilbake, og behandle damen med litt respekt før du selger henne igjen?

Ellers så vet vi jo ingenting om den nye eieren. Noen kan ha båt i årevis, og passe godt på den, men det kan skje uforutsette ting med livssituasjon, helse, etc, som gjør f.eks en båt til underordnet mht vedlikehold etc. Eller båten kan ha vært stjålet. Synes bare man skal være forsiktige med å dømme uten å vite.

Solgt er solgt, opp til ny eier hvordan videre håndtering blir. La oss ikke rive med i hylekor her, kan være mye vedr både båt og ny eiers situasjon vi ikke vet noe om.

At fine båter forfaller er selvfølgelig likevel trist

Har samme erfaring som mathi 92. Solgte for noen år siden en nydelig Eikenes tresnekke. Båten var et møbel,alt var tilnærmet perfekt, og jeg hadde lagt ned hundrevis av arbeidstimer på båten. Husker at den nye eieren, et par dager etter salget, ringte meg og fornøyd fortalte at han hadde blitt tilbudt 70 laken mer enn han betalte dersom han ville selge.Kjekt at kjøper var fornøyd.

I dag vet jeg at båten er helt nedsarvet. Slikt synest jeg er veldig trist, da en liksom får et spesielt forhold til en slik båt. Er kanskje noe spesielt med trebåter?

Hum. Båten har ikke samme type ratt på begge bildene, og på det ene bildet er bunnen blå, og på det andre grønn.

Ser ellers veldig like ut, men er du helt sikker på at det er samme båt?

Ellers er jeg enig i at det er trist å se gamle båter en har stelt pent bli slarvet ned av nye eiere. Min gamle seilbåt (avatarbildet) ligger på finn stygg som juling, og med skade. Kjedelige greier, men sånn er livet..

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt