Jump to content

B&G Touch 7 - treg GPS-fix

jonole

Recommended Posts

Jeg har nettopp montert ny plotter i seilbåten min - en B&G Zeus Touch 7. Den forrige plotteren hadde jeg montert på taket over luka ned til båten, den nye har jeg felt inn i veggen ved siden av inngangen - på bildet ser dere ny plotter + feste for den gamle: https://baatplassen.no/bildearkiv/34/34455/plotter.jpg.

Jeg merker at det tar veldig mye lenger tid å få gps-fix med den nye plotteren (1 - 2 minutter) og er bekymret for om plasseringen påvirker mottakerforholdene slik at jeg bør anskaffe ekstern antenne? Noen som har erfaringer med dette?

Redigert av jonole (see edit history)

Det ser vel ut som signalene er i svakeste laget (dette bildet er tatt ca fem minutter etter at jeg skrudd på strømmen...)bilde

Har derfor bestilt en ekstern antenne - en Simrad GS25 som i tillegg gir mulighet for radar-overlegg. Jeg seiler mye alene og vil nødig at utstyret svikter når det sjøer seg til :-)

Redigert av jonole (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...