Jump to content

Webasto airtop 2000st pumpa starter ikke.

Nyfiken

Recommended Posts

Hei

Har en airtop 2000st fra 2006 når jeg skrur den på starter vifta og gå men pumpa kommer aldri igang, har prøvd den på direkte strøm og da pulserer den. Har hatt opp og skiftet brennkammer og glødeplugg og sjekket over ledninger og koblinger, alt då etter min vurdering greit ut så lurer veldig på hva som kan være årsaken til at ikke pumpa starter.

Takker da får jeg får nok ta noen telefoner etter påske. Har brukt betydelige timer på dette nå så må nok krype til korset å søke sakkyndig hjelp ..

Ok nei det var nytt for meg den står rett ser det ut for meg pumpa er festet i et gummifeste som går rundt pumpa.. Har forstått det som at dette blei montert da båten var ny. Men systemet må "mates" denne lille "nikke" pumpa klarer vel ikke dra dieselen opp fra tanken selv?

Denne AT2000 brenneren kjører et selv sjekk program først når du slår den på. Hvis den finner noe feil starter ikke pumpen.

Det enkleste og beste er og kjøre en feil kode sjekk som vil fortelle hvor problemet ligger. Det er Hellanor AS 6706000 som er importør og de vil kunne si hvor du skal henvende deg.

Pumpens vinkel er bare for at det ikke skal være mulighet for at skal stå luft i den.

Ja da skjønner jeg det hadde vært greit med en diagnose sjekk, må si det er veldig hyggelig at når jeg først tok skrittet å spurte om hjelp her inne at jeg får så god hjelp. Ikke farlig i det hele tatt dette jo??