Nyfiken Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 Hei Har en airtop 2000st fra 2006 når jeg skrur den på starter vifta og gå men pumpa kommer aldri igang, har prøvd den på direkte strøm og da pulserer den. Har hatt opp og skiftet brennkammer og glødeplugg og sjekket over ledninger og koblinger, alt då etter min vurdering greit ut så lurer veldig på hva som kan være årsaken til at ikke pumpa starter. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 Sjekk at du har satt kontakt til pumpa i rett plass på hjernen. Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
Nyfiken Posted April 16, 2014 Author Share Posted April 16, 2014 Ja sjekket over det og det er hver sin kobling så skal ikke være mulig å sette feil, Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Nyfiken Posted April 17, 2014 Author Share Posted April 17, 2014 Noen som vet om hvor de kan ta imot og testkjøre/feilsøke webastoen i nærheten av Telemark eller Buskerud området? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Wallas Service Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 (edited) Link til søkeside: http://www.webasto.com/no/dealerlocator/ Hvem av disse som er "best i test" for andre svare på Edited April 17, 2014 by Wallas Service (see edit history) Quote Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post Share on other sites More sharing options...
Nyfiken Posted April 17, 2014 Author Share Posted April 17, 2014 Takker da får jeg får nok ta noen telefoner etter påske. Har brukt betydelige timer på dette nå så må nok krype til korset å søke sakkyndig hjelp .. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kenryd Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Fødepumpen skal stå i viss vinkel, men det antar jeg du allerede vet?:-) er ihvertfall noe som kan skape problemer Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Nyfiken Posted April 17, 2014 Author Share Posted April 17, 2014 Ok nei det var nytt for meg den står rett ser det ut for meg pumpa er festet i et gummifeste som går rundt pumpa.. Har forstått det som at dette blei montert da båten var ny. Men systemet må "mates" denne lille "nikke" pumpa klarer vel ikke dra dieselen opp fra tanken selv? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Moyja Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Denne AT2000 brenneren kjører et selv sjekk program først når du slår den på. Hvis den finner noe feil starter ikke pumpen. Det enkleste og beste er og kjøre en feil kode sjekk som vil fortelle hvor problemet ligger. Det er Hellanor AS 6706000 som er importør og de vil kunne si hvor du skal henvende deg. Pumpens vinkel er bare for at det ikke skal være mulighet for at skal stå luft i den. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Nyfiken Posted April 17, 2014 Author Share Posted April 17, 2014 Ja da skjønner jeg det hadde vært greit med en diagnose sjekk, må si det er veldig hyggelig at når jeg først tok skrittet å spurte om hjelp her inne at jeg får så god hjelp. Ikke farlig i det hele tatt dette jo?? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts