Jump to content

Lakk på teakfiner / dørk

MR Swe

Recommended Posts

3 lag med blank polyurethane 2komp lakk og avslutte med 2 lag matt eller silke.

Det har jeg god erfaring med.Blank først da den er mer UV stabil og hardere enn matt.

Enig med GEHU! Gjorde samme jobben i fjor med mine dørker. La dog ikke på silkematt (tror jeg) Viktig å la PU-lakken herde skikkelig før den tas i bruk, en ukes tid er å anbefale. Hos oss ble det så fint at det nå kun er tøfler og barbeint som er "tillatt" om bord!

bilde

bilde

Edited by Christensen (see edit history)

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Vi brukte en 2 komp fra Teknos, lagt på med sprøyte, jeg har ikke lakkert mye og jeg syns det var lett, lakken kunne legges i fyldige strøk, la kanskje litt tykkere enn anbefalt. Anbefaler også å frese ned til eventuelle løfteringer før lakkering, da får du lakk på veden der også og løfteringene blir nedfelt og helt flush med overflaten. Jeg antar at 2k fra Epifanes bør være minst like god, bare pass på å få en lakk med godt uv-filter!

Edited by Christensen (see edit history)

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

GEHU... jeg tar det 3 lagret med poly. 2 komp i kvell,, men de 2 avslutande lagerne skal det vare vanlig lakk eller 2 komp det og??

"3 lag med blank polyurethane 2komp lakk og avslutte med 2 lag matt eller silke"

Jeg har god erfaring med Jotun Ravilakk. Bruker denne på trebåten, både utvendig og innvendig. Denne er 1-komp, men allikevel svært slitesterk. Fin å jobbe med, og kan tynnes med whitespirit.

bilde

ingen som har lakke 3 lag med blank polyurethane 2komp lakk og avslutte med 2 lag matt eller silke. Jeg er klar med 3 første lagerne med undrer hvilken lakk jeg skal bruke på det 2 siste

• 1 month later...