MR Swe Startet 16.April.2014 Del på Facebook Startet 16.April.2014 Hej. har laget ny dørk i teakfiner til båten. Har tenkt og lakke det men med hva? Sitér dette innlegget Link to post
GEHU Svart 16.April.2014 Del på Facebook Svart 16.April.2014 3 lag med blank polyurethane 2komp lakk og avslutte med 2 lag matt eller silke. Det har jeg god erfaring med.Blank først da den er mer UV stabil og hardere enn matt. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Kirkeng Svart 16.April.2014 Del på Facebook Svart 16.April.2014 Jeg synes epifanes lakk er best... Dette tror jeg er smak og behag. Pen jobb du har gjort der! :) Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 (redigert) Enig med GEHU! Gjorde samme jobben i fjor med mine dørker. La dog ikke på silkematt (tror jeg) Viktig å la PU-lakken herde skikkelig før den tas i bruk, en ukes tid er å anbefale. Hos oss ble det så fint at det nå kun er tøfler og barbeint som er "tillatt" om bord! Redigert 17.April.2014 av Christensen (see edit history) Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
MR Swe Svart 17.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2014 Er det espifanes lakk ?? Eller har du noen link til den? Er det vanskligere med 2 komp lakk en feks espfanes teaklakk? Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 (redigert) Vi brukte en 2 komp fra Teknos, lagt på med sprøyte, jeg har ikke lakkert mye og jeg syns det var lett, lakken kunne legges i fyldige strøk, la kanskje litt tykkere enn anbefalt. Anbefaler også å frese ned til eventuelle løfteringer før lakkering, da får du lakk på veden der også og løfteringene blir nedfelt og helt flush med overflaten. Jeg antar at 2k fra Epifanes bør være minst like god, bare pass på å få en lakk med godt uv-filter! Redigert 17.April.2014 av Christensen (see edit history) Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
MR Swe Svart 27.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2014 Bruket dere pensel eller rull ? Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 5.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 GEHU... jeg tar det 3 lagret med poly. 2 komp i kvell,, men de 2 avslutande lagerne skal det vare vanlig lakk eller 2 komp det og?? "3 lag med blank polyurethane 2komp lakk og avslutte med 2 lag matt eller silke" Sitér dette innlegget Link to post
Nysv1 Svart 5.Juni.2014 Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Jeg har god erfaring med Jotun Ravilakk. Bruker denne på trebåten, både utvendig og innvendig. Denne er 1-komp, men allikevel svært slitesterk. Fin å jobbe med, og kan tynnes med whitespirit. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 9.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2014 ingen som har lakke 3 lag med blank polyurethane 2komp lakk og avslutte med 2 lag matt eller silke. Jeg er klar med 3 første lagerne med undrer hvilken lakk jeg skal bruke på det 2 siste Sitér dette innlegget Link to post
GEHU Svart 9.Juni.2014 Del på Facebook Svart 9.Juni.2014 Bruk samme som du har brukt bare matt/silke ! Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 24.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 dørken er på plass men hva bruker dere på undersiden av dørken? Lakk? Olje eller kansje epoxy? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.