Sabrina Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 Hei, Er der noen som har gode forslag eller råd om plassering, størrelse og type tank. Min Maxi84 skal utstyres med septikktank, men jeg trenger råd om hvordan det bør gjøres. Mvh Sabrina Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
znick Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Jeg monterte septiktank i min tidligere båt, en Albin Cumulus. Den har vel bortimot samme layout som Maxi 84. Jeg monterte en standard tank, hyllevare in en båtbutikk, under styrbord køye i forpiggen, bak vanntanken (Toalettet står på styrbord side). Det var ikke en veldig stor tank, ca 45 liter mener jeg. Tømmeslangen fra toalettet gikk inn på toppen av tanken, så monterte jeg en elektrisk Jabsco Macerator pumpe for å tømme tanken fra bunnen og ut samme vei som toalettet tømmes. En grei og ikke altfor krevende installasjon. Fungerte helt OK selv om tanken nok var i minste laget, men det var det vi fikk plass til. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts