Bellost Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 Hei. Jeg var førstegangskjøper av båt i fjor og skal nå utføre den første "servicen" på motoren. Har blitt fortalt at de fleste reservedeler kan kjøpes på Biltema til denne type motor. Har vært der og undersøkt, men de har jo ikke peiling på hva som bør byttes på en årlig service, ei heller en "rep-kit" pakke finnes. Hvilke erfaringer har dere med samme motor? Hva bør strengt tatt byttes hvert år og hva bør jeg se etter om er slitt/bør byttes? Vet at motoren ble vedlikeholdt sist for 2 sesonger siden, uvisst hva som ble gjort da. Den ble brukt mye i fjor. Starter lett, går jevnt og termostaten virker godt. Eneste er noe mer eksos enn hva jeg ser på andre snekker. Eksosen er helt hvit. Olje, oljefilter, impeller skal byttes helt sikkert. Pakninger bør også vurderes? Takk for svar Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
adeneo Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 (edited) Har blitt fortalt at de fleste reservedeler kan kjøpes på Biltema til denne type motor. Har vært der og undersøkt, men de har jo ikke peiling på hva som bør byttes på en årlig service, ei heller en "rep-kit" pakke finnes. Hadde du seriøst forventet at betjeningen på Biltema skulle ha peiling på din snart 40 år gamle båtmotor, og ha "servicepakke" til denne ? Gå til Volvo Penta sine nettsider, og last ned håndboken for din motor, så ser du hva som skal gjøres med motoren ved service, eventuelt kan du spørre hos nærmeste Volvo Penta forhandler. Edited April 16, 2014 by adeneo (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts