Jump to content

Male båten. Har du forslag til fargevalg og mønster

Sjeldenutpå

Recommended Posts

Båten bør males, været og helsa avgjør om det blir i år. Aluminiumsbåt. Deler av overbygget er så slitt at det er vanskelig å holde reint. Eg synest båten er "høy" , overbygg er møyere en skroget, så eg vurderer å fjerne den blå stripa på skroget for å få "meir skrog". Eg er ikkje fremmed for blått skrog og grått overbygg, eller grått skrog og kvitt overbygg med striper på ein måte. Eg har ingen kunnskap om paint og / eller andre dataprogramm, så eg får ikkje laga forslag.

Har noen lyst å komme med tips/forslag ? Og gjerne på bildet, slik at eg kan vise kona at det er pent med blått skrog :wink:

Her er båten i maxfart, 20knop.

bilde

Redigert av Sæbø (see edit history)

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Har ikke du ungdommer i huset, eller husker jeg feil?

Der er det i såfall sikkert bekjente som er god på tegneprogram. Sett det ut på anbud i venneflokken, og premien for vinnerforslaget er en stor pizza, som selvsagt må deles med de andre.

Hvis du i tillegg kan lære deg hvordan du gjør det, blir alle glad!

Ha en god innepåske i drittværet! Nei, forresten været blir bra det!

Kanskje det går an å prøve, både ungdommer og Jotun :-) Jo eg har både lærling og konfirmant i huset. Eg må iallefall unngå å love ungdommen at båten vil bli malt som beste forslag...kan gå på en smell der. Ønsker fortsatt normal utseende, men håper andre farger kan dempe overbygget og framheve skroget.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Synest og den blå med brei kvit stripe øverst og heilt kvit overbygg var desidert finast her. Du må ikkje finne på å male flybrigden blå, det vil berre markere høgda på båten enno meir. Den bør dempast ned!

Elles synest eg Sandvik 945 har gjort dette på ein veldig enkel og fin måte. Men so var det fargen då. Blå synest å passa best, men her er mange blåfargar å velge blant. Det enkle er ofte det finaste og det ein sist går lei.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...