Jump to content

Male båten. Har du forslag til fargevalg og mønster

Sjeldenutpå

Recommended Posts

Båten bør males, været og helsa avgjør om det blir i år. Aluminiumsbåt. Deler av overbygget er så slitt at det er vanskelig å holde reint. Eg synest båten er "høy" , overbygg er møyere en skroget, så eg vurderer å fjerne den blå stripa på skroget for å få "meir skrog". Eg er ikkje fremmed for blått skrog og grått overbygg, eller grått skrog og kvitt overbygg med striper på ein måte. Eg har ingen kunnskap om paint og / eller andre dataprogramm, så eg får ikkje laga forslag.

Har noen lyst å komme med tips/forslag ? Og gjerne på bildet, slik at eg kan vise kona at det er pent med blått skrog :wink:

Her er båten i maxfart, 20knop.

bilde

Edited by Sæbø (see edit history)

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Har ikke du ungdommer i huset, eller husker jeg feil?

Der er det i såfall sikkert bekjente som er god på tegneprogram. Sett det ut på anbud i venneflokken, og premien for vinnerforslaget er en stor pizza, som selvsagt må deles med de andre.

Hvis du i tillegg kan lære deg hvordan du gjør det, blir alle glad!

Ha en god innepåske i drittværet! Nei, forresten været blir bra det!

Kanskje det går an å prøve, både ungdommer og Jotun :-) Jo eg har både lærling og konfirmant i huset. Eg må iallefall unngå å love ungdommen at båten vil bli malt som beste forslag...kan gå på en smell der. Ønsker fortsatt normal utseende, men håper andre farger kan dempe overbygget og framheve skroget.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Den grønne var litt :puke: Men den grå var jo fin :thumbsup:

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Enig, den grønne var ikke bra

Den grå ble ikke så ille - jeg tror uansett det kan være en ide å bruke samme farge på skrog og fly for å dempe høyden på overbygget

Om Sæbø velger grått, så kan også grå på fly være litt lysere enn den på skroget. Da ser det ikke ut som om overbygget er rammet inn.....

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Sånn ser min ut, ikke heeelt lik, men noen likheter. Har jo også litt massiv flybridge.

bilde

bilde

Blåfargen er Jotun Fregattblå, pen farge sammen med hvit "skrytestripe" og rødt bunnstoff.

Synest og den blå med brei kvit stripe øverst og heilt kvit overbygg var desidert finast her. Du må ikkje finne på å male flybrigden blå, det vil berre markere høgda på båten enno meir. Den bør dempast ned!

Elles synest eg Sandvik 945 har gjort dette på ein veldig enkel og fin måte. Men so var det fargen då. Blå synest å passa best, men her er mange blåfargar å velge blant. Det enkle er ofte det finaste og det ein sist går lei.

Enig at flybridge må dempes ned. Skal teste litt med jotunprogrammet når eg kjem heim på pc. Nå er vi på en kjapp påskebåttur :-)

Yanmar 6LYA-STP 340hk