Sjeldenutpå Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 (edited) Båten bør males, været og helsa avgjør om det blir i år. Aluminiumsbåt. Deler av overbygget er så slitt at det er vanskelig å holde reint. Eg synest båten er "høy" , overbygg er møyere en skroget, så eg vurderer å fjerne den blå stripa på skroget for å få "meir skrog". Eg er ikkje fremmed for blått skrog og grått overbygg, eller grått skrog og kvitt overbygg med striper på ein måte. Eg har ingen kunnskap om paint og / eller andre dataprogramm, så eg får ikkje laga forslag. Har noen lyst å komme med tips/forslag ? Og gjerne på bildet, slik at eg kan vise kona at det er pent med blått skrog Her er båten i maxfart, 20knop. Edited April 17, 2014 by Sæbø (see edit history) Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
Geir Hel Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Blått skråg er fint på den. Vist eg husker hvor eg har sett lik båt som er blå,så ska eg ta bilder som du kan vise kona. Quote Endelig båt igjen Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Posted April 17, 2014 Author Share Posted April 17, 2014 Nokon tips om nett program som kan brukes til å "tegne" på båten kanskje ? Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
Zitt Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Har ikke du ungdommer i huset, eller husker jeg feil? Der er det i såfall sikkert bekjente som er god på tegneprogram. Sett det ut på anbud i venneflokken, og premien for vinnerforslaget er en stor pizza, som selvsagt må deles med de andre. Hvis du i tillegg kan lære deg hvordan du gjør det, blir alle glad! Ha en god innepåske i drittværet! Nei, forresten været blir bra det! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Wallas Service Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Ser at Jotun har et slikt program på nett, Beregnet for hus og rom i huset. Skulle tro at det fungerer for båter også? http://colouradvisor.jotun.com/countrys/no/ Quote Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Posted April 17, 2014 Author Share Posted April 17, 2014 Kanskje det går an å prøve, både ungdommer og Jotun :-) Jo eg har både lærling og konfirmant i huset. Eg må iallefall unngå å love ungdommen at båten vil bli malt som beste forslag...kan gå på en smell der. Ønsker fortsatt normal utseende, men håper andre farger kan dempe overbygget og framheve skroget. Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
Seilaren Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Kva med grøn båt? ;) Quote God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post Share on other sites More sharing options...
KjetilSt Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 (edited) Testa for moroskyld programmet til jotun, fungerte fint det! Edited April 17, 2014 by Nestsjefen (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
KjetilSt Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Kva med grøn båt? ;) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Seilaren Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Haha! :D Quote God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post Share on other sites More sharing options...
Wallas Service Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Den grønne var litt Men den grå var jo fin Quote Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post Share on other sites More sharing options...
KjetilSt Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Enig, den grønne var ikke bra Den grå ble ikke så ille - jeg tror uansett det kan være en ide å bruke samme farge på skrog og fly for å dempe høyden på overbygget Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Wallas Service Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Om Sæbø velger grått, så kan også grå på fly være litt lysere enn den på skroget. Da ser det ikke ut som om overbygget er rammet inn..... Quote Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post Share on other sites More sharing options...
kriftian Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Sånn ser min ut, ikke heeelt lik, men noen likheter. Har jo også litt massiv flybridge. Blåfargen er Jotun Fregattblå, pen farge sammen med hvit "skrytestripe" og rødt bunnstoff. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars Kirkeng Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Den blå synes jeg var lekker.... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjordgubbe Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Synest og den blå med brei kvit stripe øverst og heilt kvit overbygg var desidert finast her. Du må ikkje finne på å male flybrigden blå, det vil berre markere høgda på båten enno meir. Den bør dempast ned! Elles synest eg Sandvik 945 har gjort dette på ein veldig enkel og fin måte. Men so var det fargen då. Blå synest å passa best, men her er mange blåfargar å velge blant. Det enkle er ofte det finaste og det ein sist går lei. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Posted April 18, 2014 Author Share Posted April 18, 2014 Enig at flybridge må dempes ned. Skal teste litt med jotunprogrammet når eg kjem heim på pc. Nå er vi på en kjapp påskebåttur :-) Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts