bliss X Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Hvis man googler etter bilder av "xxxxx x" dukker det opp et bilde av en båt Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Så altså, dersom jeg har en person med infarkt ombord og tar meg fram i høy hastighet til kaia der ambulansen står, så må jeg finne meg i å bli hengt ut på BP med fullt navn? Ja, det må man. For om man har en person om bord med plutslig infarkt, så gjør man som eksempelvis Astor. Man kaller på hjelp. Og da ser du, hvis du noen gang selv skulle komme ut i en vanskelig situasjon, så kommer det hjelp. Helt fantastisk! Myndighetene i de skandinaviske land, og mange fler, disponerer egnede ressurser! I Sverige mobiliserer de gladlig Sweden Rescue (fra Smögen i dette tilfellet), eller Kustbevakningen og/eller redningshelikopter. Der er slett ikke nødvendig å opptre som cowboy. I hvert fall ikke i dette farvannet. Og slett ikke når man først er innom Kungshavn, for deretter å gå til Smögen. Da må infarktet ha skjedd i løpet av den nautiske milen det er mellom disse to havnene. Det eneste man har i Kungshavn, og ikke i Smögen, er Systembolaget. Og når du har AIS, så er du offentlig. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Og, hvis, dersom, isåfall. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Helt på din side Svensk! Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Og, hvis, dersom, isåfall. Akkurat, og det er da man har en ansvarlig skipper om bord som skal være kjent med tilgjengelige ressurser. Disse ressursene er en del av samfunnet. Vi betaler skatt blant annet for at disse ressursene skal være tilgjengelig for alle innbyggere. Kommer man utenom disse fellesområdene, vil man fremdeles kunne nyte disse ressursene. Da bør man ha sine forsikringer i orden. Eksempelvis kan man bli nektet havn, utenom nød, om man ikke har sine forsikringer i orden. Om man er i nød, vil man uansett kunne anløpe havn. Men da kan regningen komme i etterkant. Dette er del av pensum for de som har maritim utdanning. Og det skal som kjent føreren av xxxxx x ha. Hvis ikke kjører han uten lappen. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Og himmelen kan falle i hodet på meg. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 (redigert) Og himmelen kan falle i hodet på meg. Trolig i form av et infarkt etter turen opp til Systembolaget i Kungshavn :-) Lurer forresten på om jeg skal slutte å skrive her, er snart oppe i 7000 innlegg. Det er mange timer. Redigert 22.April.2014 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 22.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Vi är många i både Sverige och Norge som drabbas av hjärtinfarkt. Det är bland de vanligaste dödsorsaken. Vi får väl hoppas att antalet hjärtinfarkter inte står i proposition till antalet som kör för fort för då är det illa ställt med båtfolket. I det fallet som jag beskrev gick det nog inte så bra för patienten som i så fall blev sjuk norr om Havstensund och anlände Smögen 3-4 timmat senare efter att tagit vägen genom Hamburgsund och Sotekanalen. Hulda det var de första 7000 nu kommer nästa 7000 så det är bara att stå på. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 (redigert) Borde kanske det men om vi alla skriver om dessa galningar här så kommer det att minska. Tviler på at budskapet når fram i noe særlig grad til de det gjelder når det fremsettes her ... dette skjer jo ikke sjelden på vei inn til havn, uerfarne førere er kanskje litt fartsblinde og vil jekke hvitvinsflaska så raskt som mulig, og da har man faktisk mulighet til å si ifra hvis man ser hvor de legger til. Det går tilogmed an å gjøre på en ordentlig måte og da har ihvertfall jeg blitt møtt med forståelse og beklagelse. Dette skyldes jo som regel tankeløshet og hvis man sier ifra på en ordentlig måte forstår de fleste at man ikke er en urimelig grinebiter. Redigert 22.April.2014 av quantumduck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Madserazzi Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Er det noen hjemmel for inndraging av førerkort på sjøen slik det er på landjorda? Tenker da på d5l og a eller hva det heter. Dersom fører av båten i nevnte eksempel f.eks hadde fått lappen inndratt i 6 måneder for 10 knop i 5 knops sonen, kunne vel det vært en passende straff? Beviset er allerede klart på ais loggen. Om han da er eneste om bord med riktig førerkort så svir det jo litt ekstra. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 23.April.2014 Link til dette innlegget Svart 23.April.2014 (redigert) Tviler på at budskapet når fram i noe særlig grad til de det gjelder når det fremsettes her ... ......... ...mulighet til å si ifra hvis man ser hvor de legger til. Det går tilogmed an å gjøre på en ordentlig måte og da har ihvertfall jeg blitt møtt med forståelse og beklagelse. Dette skyldes jo som regel tankeløshet og hvis man sier ifra på en ordentlig måte forstår de fleste at man ikke er en urimelig grinebiter. Ut i fra de holdningene som av og til vises på dette diskusjonsforum så tror deg det er flere her som har nytte av å få dette budskapet. Man kan jo håpe at noen av de samme kan lære også... Ellers enig i det du skriver. Redigert 23.April.2014 av Bidevind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 23.April.2014 Link til dette innlegget Svart 23.April.2014 Møkkalasset. 12-15 knop med seil og motor har jeg aldri sett. Og da tror jeg heller det er en trawler med mesanseil Det kan godt hende jeg overdriver farten, men jeg lå i 7 knop og han kom fossende forbi. Under 10 knop var det ikke, og det var en 50 fot seilbåt, åpenbart med kraftig motor, samt storseil oppe. Den gravde godt ja, borti meters bølger. Agderen fikk husket seg godt. Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Med lengden på vannlinjen for en 50 foter, er det vel ikke usannsynlig med en skrogfart over 10-12 knop...-eller? Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
quantumduck Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Ut i fra de holdningene som av og til vises på dette diskusjonsforum så tror deg det er flere her som har nytte av å få dette budskapet. Man kan jo håpe at noen av de samme kan lære også... Tenkte her på at de aller, allers mest mentalt utvanna sjelene ikke hadde kapasitet eller interesse nok til å henge rundt her på båtplassen ... men det er vel noen bajaser i bølgebalje her og ... Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 1.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2015 Nu är han på gång söderut och jag skall ta ett snack med om han kommer hit Sitér dette innlegget Link to post
Aldebaran Svart 1.April.2015 Link til dette innlegget Svart 1.April.2015 Da bør du kanskje vite at det er en ny eier. Båten skiftet eier 23. mai 2014 iflg registeret. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 1.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2015 Det var tur för han Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 1.April.2015 Link til dette innlegget Svart 1.April.2015 kan jo kjefte på båten istedenfor Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.