nordan family 27 Startet 17.April.2014 Del på Facebook Startet 17.April.2014 Noen 'proffe' gjorde rene giroljekjølerene mine for 5 år siden. Har etterpå slitt med å få det tett med de originale o ringene fra Volvo, og sauset inn med rikelig med Sika for et par år siden. Da ble det tett, men Sika løser seg vel sakte opp i oljen, og nå lekker det igjen. Hvilken tetningsmasse er egnet til å tette mellom innsatsen og huset? Her tetter det både mot olje ut fra den ene siden, og vann inn fra den andre. Finnes det en egnet Locktite variant som holder tett og tåler det trykket som er her? Er jo litt spent på om jeg i det hele tatt får delene fra hverandre - når jeg satt det sammen sist var det i den tro at jeg aldri skulle åpne dette igjen og kun rense kjøleren med Systemrens siden. Med det var den gang jeg trodde at Sika tålte olje.... Tenkte også å undersøke pris på Bowman oljekjøler i stedet for å skru på den gamle, men uansett vil jeg nok fixe den gamle ogha på lager - jeg har jo enda en giroljekjøler som også snart skal lekke igjen.... Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 Tror nok at jeg ville sjekke grundig hvorfor de "orginale" O-ringene ikke tetter. Pakningstoffer / silikon. sika mm skal IKKE være inne i en oljekjøler. Hvor tror du restene etter disse stoffene tar veien? Jeg regner med at du har skiftet O-ringer hver gang du har hatt de ute. Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 Mitt råd til deg er å levere giroljekjølerne inn til Radiatorservice AS Gladengveien 3B, 0661 Oslo,+47 22 19 39 80 De utførte overhaling på mine kjølere. Jeg er kjempefornøyd så langt. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 17.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2014 Moyja, det har vært nye og originale O ringer hver gang, ja, fra La-Sa. Det ser ut som de proffe som har renset tidligere har skrapet anleggsflatene for å få de rene, og derav er det ikke helt greit å få det tett mot de. Enig i at tetningsmasser her ikke er ideelt, men sjøvann inn i oljen eller for mye olje ut er heller ingen vinneroppskrift. Alle gode råd mottas, original kjøleren koster 16' og er et ran i dagslys, Bowman kjøler slipper jeg vel unna med kanskje under 2' etter å ha kikket litt på nettsidene. Radiatorservice skal ringes - takk for tips. De ligger greit til geografisk også, mellom båten og hjemme - nesten for praktisk :-) Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 Hvis den olje kjøleren er skrapet såer den egentlig kass. men det går og prøve og pusse med fint slipe verktøy og olje for så bruke o-ringer som er en aning tykkere. Det sikreste er jo og skifte den ut. Når det gjelder prisene på deler til div grå,grønne og røde motorer er jo prisene et ran på høylysdag Hvordan er muligheten for og finne en bra brukt kjøler? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.