Jump to content

Ford 351 mellomstykke forgasser ?


Oystein Ny

Recommended Posts

Har nettopp kjøpt en Viking 28 med en Ford 351.

En mekaniker tok service på motor før overtagelse. Ny risere, manifolder og overhalt forgasser da chok ikke funket.

I den sammenheng fjernet han et mellomstykke han ikke så nødvendigheten av.

Noen som vet hvorfor den var montert i første omgang?

bilde

Link to post
Share on other sites

Spacere brukes for å øke volumet mellom forgasser og sylinder. Og for å øke avstanden mellom forgasser og motor pga temperatur.

Hvor mye det har å bety på en original motor, vet eg ikkje. Men ved trimming brukes ihvertfall slike.

Link to post
Share on other sites

Som nevnt, de brukes i all hovedsak for å hindre varmgang i forgasseren.

Det er som regel ikke noe problem med varmgang når motoren går, det er når motoren er stanset at varmen forflytter seg til forgasseren, og dersom du opplever at motoren blir umulig å starte etter at den har vært varm og stått noen minutter, kan du skru på spaceren igjen.

 

Det virker merkelig at en mekaniker ikke vet dette, det er allmenn viten og den slags spacere brukes på et utall av motorer ?

Edited by adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Så når den først var der så burde den brukes? Ingen grunn til å fjerne den?

Hvis jeg setter den tilbake må da forgasser justeres opp igjen ?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...