Jump to content

Båttoalettpapir i påsken, hvor i Bergensomr. får man tak i det?

Jonas78

Recommended Posts

Drar på tur i morgen, og fant ut i dag at båten er tom for toalettpapir. Jeg kvier meg veldig for å bruke vanlig toalettpapir, da jeg er redd for at systemet skal gå tett. Er det noen som har noen gode forslag på hvor man får tak i båttoalettpapir når ikke båtbutikken er åpene? Jeg tenker da i Bergensregionen.

Bruk vest!

Ikke kast bort penger på sånt spesialpapir. Eneste forskjellen på det og Lambi er prisen.

Har brukt Lambi I årevis. funker helt greit.

Toalett papiret som lager problemer er paipr lagd av resirkulert papir. Lambi er ikke resirkulert.

der var Tesla før meg, kan bare bekrfte det han skriver,

Ps. Har Lambi vært på markedet I 50 år, brukt det I mange år, men sååå lenge da :giggle:

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Ikke kast bort penger på sånt spesialpapir. Eneste forskjellen på det og Lambi er prisen.

Har brukt Lambi I årevis. funker helt greit.

Toalett papiret som lager problemer er paipr lagd av resirkulert papir. Lambi er ikke resirkulert.

Helt enig men, les på pakningen at det er 100% nyfiber. og ikke returpapir.

Selges i "alle" butikker.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Thetford - papiret til Maritim er strengt tatt beregnet på portapotti. Men det er ekstremt oppløselig, så vi bruker det konsekvent. "Vorsichtshalber" som tyskerne sier. Synes ikke toalettpapiret utgjør noen betydelig andel av båtbudsjettet uansett. Men når det er sagt, så går nok Hvite Lam-typen bra når man ikke har.

Helt enig men, les på pakningen at det er 100% nyfiber. og ikke returpapir.

Selges i "alle" butikker.

Ingen av oss vil vel ha brukt/retur dasspapir? Men for å være litt seriøs så sies det at fibrene i returpapir er blitt så korte at det må brukes mye lim i slikt papir for å få det til å henge sammen. Og det skal være dette limet som skaper problemer. Og som andre har sagt, hjemme bruker vi slikt "billigpapir", mens det går i Lambi i båten. Og aldri har det tettet seg pga. papiret.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Vi reiser ut fra Dolviken/Søreide i morgen formiddag og setter baugen i retning Os. Har et par ruller båtpapir til overs hvis du vil ha :wink: Bare send en IM :thumbsup:

Takker, setter mest sannsynlig seil mot Os jeg også, tenker første stopp på Skorpo siden de små fort blir utolmodig.

Møkkalasset; Enig, heller noen kroner ekstra enn å få turen "ødelagt" av tett dass og desperat besetning.

Folkens; igjen, takk for raske og mange svar, må innrømme at jeg ler litt av at det kom så mange svar. Tydelig et emne som engasjerer!!

Bruk vest!

Hos oss har vi praktisert at vi skyller ned bæsj først, og så papir med en god del vann i skåla før skylling. Har gått bra i 3 år, men har ikke tenkt på papirkvaliteten, så her lærte jeg litt. Lambi altså :thumbsup:

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...