Jonas78 Startet 17.April.2014 Del på Facebook Startet 17.April.2014 Drar på tur i morgen, og fant ut i dag at båten er tom for toalettpapir. Jeg kvier meg veldig for å bruke vanlig toalettpapir, da jeg er redd for at systemet skal gå tett. Er det noen som har noen gode forslag på hvor man får tak i båttoalettpapir når ikke båtbutikken er åpene? Jeg tenker da i Bergensregionen. Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Erling P Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 Se om du ser en Rutebåt/Ferge de har vakuum wc og bruker oppløselig dasspapir.Der får du sikkert et par ruller Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 jeg og kjøpte sånt båt-papir,men fikk beskjed av en venn at Lambi funker.Har gått greit hos meg noen år nå. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 17.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2014 (redigert) Utfordringen er at det må kunne fåes tak i i morgen (langfredag), da er det få plasser som er åpne. Erling P sitt forslag var kreativt. Jeg tenkte kanskje plasser som selger utstyr til bobiler, de har jo samme utfordringen når det gjelder toalettsystem... Redigert 17.April.2014 av Jonas78 (see edit history) Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
MaSa Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 Bensinstasjon nær kysten har ofte det. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Jonas78 Svart 17.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2014 Bensinstasjon nær kysten har ofte det. Bra tips, det skal jeg sjekke ut. Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
TasleT Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 Jo da, vanlig mykt papir løser seg fint opp i vann, Lambi-typen. Har brukt det i 50 år uten problem. Med det resirkulerte billigpapiret bruker ikke vi bortsett fra her hjemme. "Spesialpapiret" for camping og båtbruk er det samme, bare med en annen prislapp. Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
Mariell Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 (redigert) Ikke kast bort penger på sånt spesialpapir. Eneste forskjellen på det og Lambi er prisen. Har brukt Lambi I årevis. funker helt greit. Toalett papiret som lager problemer er paipr lagd av resirkulert papir. Lambi er ikke resirkulert. der var Tesla før meg, kan bare bekrfte det han skriver, Ps. Har Lambi vært på markedet I 50 år, brukt det I mange år, men sååå lenge da Redigert 17.April.2014 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
fluefiskeren Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 Lambi går fint, ellers er det bare å spør en av nabobåtene når du drar ut om å få låne en rull eller to:-)) Men holder med deg i å være nøye med papiret, er ikke den jobben en vil ha i påska liksom. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 17.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2014 Takker for mange svar, har aldri hatt så mange svar på en tråd så raskt. Utfordringen er at jeg må få tak i det før avreise i morgen. Men mulig de har lambi på bensinstasjonen? Da tar jeg det om jeg finner det! Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
MaSa Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 Det var jeg egentlig ikke klar over. Men flere som bruker type Lambi? Har aldri turt og bruke noe annet enn båtpapir mtp det å være på sikre siden :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Jonas78 Svart 17.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2014 Lambi går fint, ellers er det bare å spør en av nabobåtene når du drar ut om å få låne en rull eller to:-)) Men holder med deg i å være nøye med papiret, er ikke den jobben en vil ha i påska liksom. God ide, bytter en rull med toalettpapir i en øl eller to :-) Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Roger jo Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 Ikke kast bort penger på sånt spesialpapir. Eneste forskjellen på det og Lambi er prisen. Har brukt Lambi I årevis. funker helt greit. Toalett papiret som lager problemer er paipr lagd av resirkulert papir. Lambi er ikke resirkulert. Helt enig men, les på pakningen at det er 100% nyfiber. og ikke returpapir. Selges i "alle" butikker. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
bare lek(k)er Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 Er vel en eller annen "brustad bu" som har oppe nå i påsken? Sitér dette innlegget Link to post
junior 1 Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 Hvis du stryker forbi Askøy så skal du få en rull eller 2., send en IM Sitér dette innlegget Link to post
Hjeltefjord Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 Alle bensinstasjoner har. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 Takker for mange svar, har aldri hatt så mange svar på en tråd så raskt. Sikkert fordi tråden er dritbra....... Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Taskekrabben Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 Vi reiser ut fra Dolviken/Søreide i morgen formiddag og setter baugen i retning Os. Har et par ruller båtpapir til overs hvis du vil ha Bare send en IM Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 Thetford - papiret til Maritim er strengt tatt beregnet på portapotti. Men det er ekstremt oppløselig, så vi bruker det konsekvent. "Vorsichtshalber" som tyskerne sier. Synes ikke toalettpapiret utgjør noen betydelig andel av båtbudsjettet uansett. Men når det er sagt, så går nok Hvite Lam-typen bra når man ikke har. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 Helt enig men, les på pakningen at det er 100% nyfiber. og ikke returpapir. Selges i "alle" butikker. Ingen av oss vil vel ha brukt/retur dasspapir? Men for å være litt seriøs så sies det at fibrene i returpapir er blitt så korte at det må brukes mye lim i slikt papir for å få det til å henge sammen. Og det skal være dette limet som skaper problemer. Og som andre har sagt, hjemme bruker vi slikt "billigpapir", mens det går i Lambi i båten. Og aldri har det tettet seg pga. papiret. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jonas78 Svart 17.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2014 Vi reiser ut fra Dolviken/Søreide i morgen formiddag og setter baugen i retning Os. Har et par ruller båtpapir til overs hvis du vil ha Bare send en IM Takker, setter mest sannsynlig seil mot Os jeg også, tenker første stopp på Skorpo siden de små fort blir utolmodig. Møkkalasset; Enig, heller noen kroner ekstra enn å få turen "ødelagt" av tett dass og desperat besetning. Folkens; igjen, takk for raske og mange svar, må innrømme at jeg ler litt av at det kom så mange svar. Tydelig et emne som engasjerer!! Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
TasleT Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 I min båt går det i tillegg på Biltema hundeposer til å putte "pent brukte" toalett-tørk oppi. Er man litt økonomisk i tillegg, får man greit et par-tre lett fuktige tørk i hundeposen før man knytter skikkelig igjen. Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
dennrick Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 Hos oss har vi praktisert at vi skyller ned bæsj først, og så papir med en god del vann i skåla før skylling. Har gått bra i 3 år, men har ikke tenkt på papirkvaliteten, så her lærte jeg litt. Lambi altså Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Draco24styling Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 Bruker lambi jeg og.aldri hatt noen problemer Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Sone II Svart 17.April.2014 Del på Facebook Svart 17.April.2014 (redigert) Serla Maximeter. Aldri hatt problemer. Fordelen med standard kvalitetspapir fremfor spesialpapiret, er at du slipper å oppleve at fingra plutselig har borret seg gjennom papiret. Men nå er jeg Off Topic ser jeg. Lot meg rive med av alle anbefalingene over. Redigert 17.April.2014 av Sone II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.