Jump to content

Vhf eksamen hjemme


Kimsdal

Recommended Posts

Det så jeg også! Men er det ikke veldig lett å jukse til seg riktig svar? Kan jo bare sitte med boka i hånden mens du svarer på spørsmålene.

 

Da skal du bla veldig fort i boka, og hvem er det du jukser/lurer - deg selv.

Tanken har vært tenkt, men de fleste er ærlige med seg selv.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Er vell lagt opp til att du har ca 1 min på å svare på hvert spørsmål og ca 3min på vhf simulator oppgavene.

Er 50 min frist på eksamen. Du får 2 forsøk på eksamen før du må kjøpe ny eksamens avgift.

 

Trur ikke eg ville jukset på en sånn eksamen. Hadde følt meg ganske dum vist eg måtte bruke vhf og ikke hatt kunnskap til å bruke den.

Link to post
Share on other sites

Og spiller det noen rolle egentlig. Det er ikke uvanlig å bruke hjelpemidler på eksamener.

Du lærer noe uansett om du hjelper deg med fasiten og det blir sannsynligvis flere som gidder å ta sertifikatet siden de slipper å møte opp på et "kontor". Enklere for kunden og billigere for maritim radio.

Link to post
Share on other sites

Det viktigste er jo, som Telenor også sier, at folk må bli flinkere til å bruke VHF og ikke se på det som en ren nødløsning. Det er jo et lite paradoks at det før var uttalt at folk brukte VHF for mye - men siden mobildekningen har blitt så god så bruker folk VHF sjeldnere og sjeldnere. Eksamen eller ei, den beste måten en lærer på (iallefall for mitt vedkommende) er å bruke det!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...