gladmin Startet 18.April.2014 Del på Facebook Startet 18.April.2014 Hallo er det noen som skal nordover langs kysten. Er intresert i følgebåt eller noen som kunne tenke seg og seile etapper med oss.. Vi er et par som har kjøpt en 29 Fots seilbåt fra Stavanger. Denne skal opp til Tromsø området.Vist noen kunne tenke seg seile i lag med eller være med .gi et lite vink. Planlagt star ca etter den 25 April 2014. Men ikke noe bestemt. Tar det som det passer. Har beregnet ca 1 mnd+...Ta kontakt med sms så ringer jeg tilbake...Tlf 46131632 knut Sitér dette innlegget Link to post
gladmin Svart 22.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2014 Da nærmere dagen seg.. men det blir nok utsatt start til åver helga. Så start muligens 29 april. Tenker ta etappe.. Så er det noen som har planer om og seile kjøre med båt nordover kysten ,,gi et hint. Er ikke kjent i dette området heller så hadde vaert fint med litt tips.. Starter fra Stavanger ca 29-30 April(( etter planen))))) Knut Sitér dette innlegget Link to post
gladmin Svart 30.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2014 Hallo Da er vi startet. Ligger nu i Hoplandsvik på Fosen øy. neste etappe krysse Fensfjorden og så Sognefjorden.. men litt Nordavind i dag. Er det noen som har planer om tur nordover langs kysten så hadde det vært hyggelig med selskap eller... Vist noen har lyst og være med en etappe. send sms 46131632 knut. seilbåt 29 fot. Sitér dette innlegget Link to post
gladmin Svart 1.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2014 Hei. Førde nu... I morgen til Måløy... Så rundt stadhavet på lørdag??????? Noen som har tenkt seg samme vei???? Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 1.Mai.2014 Del på Facebook Svart 1.Mai.2014 Det går unna med dere! God tur videre! Sitér dette innlegget Link to post
gladmin Svart 2.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2014 Ikke lange etappen i dag. Men nu Måløy. Ser ann været men det melder ok for og krysse Stadhavet...... Så fårvi se om vi tar en fridag her eller starter videre i morgen mot Ålesund....... Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 3.Mai.2014 Del på Facebook Svart 3.Mai.2014 Tydelig at hentetråder av motorbåt fra Vestlandet til Østlandet er langt mer populært enn en hentetråd med seilbåt fra Stavanger til Troms. En større bragd dette etter mitt skjønn Har kanskje ikke så mye å bidra med, men skal følge dere på vei nordover Har dere AIS? Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
KLB Svart 3.Mai.2014 Del på Facebook Svart 3.Mai.2014 Følger med :-) Sprek tur det der! Tar dere noen bilder underveis? :-) Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 3.Mai.2014 Del på Facebook Svart 3.Mai.2014 Noe kaldt i dag over stadt? Snøbygene ligger tett. En del vind i noen av de også. Lykke til videre, meldt sol fremover. Sitér dette innlegget Link to post
gladmin Svart 3.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2014 (redigert) Hallo ja takker for innlegg bare hyggelig at folk er intresert. Ja vi har tatt masse bilder.Vist intresse kan jeg legge ut... Har ikke AIS.. Er nu i Ålesund kom her kl 1530. . 10.5 time Fra Måløy helt ok..... Vil takke Jostein fra Ørsta for følge Florø_ Måløy - til Ørsta hvor han tok av og vi fortsatte til Ålesund. Det var greit og ha følge rundt Stathavet for begge to... Takker så mye...... Som en skrev snebyger surt kaldt . Men vi gikk innerleia så når vi kom rundt var det greit resten... Bare kosetur.. men ikke mye seil vær bare rett i mot for det meste... Min samboer er fra Philipinene og synes ho er kjempetøff.. Var litt redd rundt stat,, men ble ikke sjøsjuk..... Så fortsatt langt igjen,men det bær fremover.... I morgen ( vist været er ok))) er det baree koseetappe til Tornes i romsdal... Har bodd der i 1988-89 så tenkte stoppe over en dag og kvile seg... men er det noen som vet eller skal videre så får dere tak i meg på tlf..46131632 Knut Marilou Redigert 3.Mai.2014 av gladmin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 4.Mai.2014 Del på Facebook Svart 4.Mai.2014 Følger med, bruker dere både motor og seil eller bare seil.? Godtur videre Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
valvolainen Svart 4.Mai.2014 Del på Facebook Svart 4.Mai.2014 Det er bilder og skildringer som gjør hentetrådene populære, ikke båttypen. Har dere tid og lyst, ja takk til masse bilder av vær, båt og utsikt! Sitér dette innlegget Link to post
gladmin Svart 5.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 hei. Ok skal se hva vi får til med bilder og div. Så langtn ikke mye seiling.. vind rett i mot., men i går var det ekstra hjelp. Går med motor skal jo hjem denne mnd,, hehehhe.. Har tatt en fri dag he ri Kristiansund. kom hit i går tok en lang etappe fra Ålesund... Men i morgen blir dey etappe.. Hadde noe strøm tull som jeg fant ut av,, ikke enkelt med ny båt og finne.,, men fant il slutt...så nu er det i orden... Fikk og tak i reserva imprellar til motoren så nu har jeg den og reserva.... Takker for tilbakemelding. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Jeg gjorde nesten identisk tur for noen år siden, hentet båt i Arendal og seilte til NordTroms, var stortsett motvind hele veien, brukte eksakt 21dager. Mener det var 1200mil. Vi brukte litt mer tid på vestlandet i området der dere er nå så øste vi heller på litt mer og seilte natt og dag utaskjærs lenger opp der det er kjipere (Helgeland til lofoten) Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Hei gladmin! Ønsker meg bilde av Tustnastabbene i tråden din, 15nm NØ for Kristiansund. Når dere er mellom Edøya og Solskjelsøya. Tustnastabbene er like fine og spesielle som de Syv Søstre i klart og fint vær er min mening. God seilas videre! Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Min samboer er fra Philipinene og synes ho er kjempetøff.. Var litt redd rundt stat,, men ble ikke sjøsjuk..... Da er hun tøff og du heldig. Er ikke så mange % av Fillipinere som er vant til sjøen. Min bekjente der nede, ble sjøsyk av en Island hopping tur ved El nido, Palawan. Nesten flatt hav. Lykke til videre nordover Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
gladmin Svart 6.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2014 hei Etter en hviledag i Krisiansund ble det en lang etappe i dag. Vi er ved ørlandet flystasjon.. heter Uthaug her. grei havn og diselfylling ..dusj og ok havn.... Stilla fra Kr sund til ca midt på Hitra.. da kom det østa vind rett i mot.. økte på utover dagen.. da vi dreide ut fikk vinden på siden så med storseilet oppe gikk det sånn ok... Lang etappe ca 12 timer fra start til stopp.. Tok noen bilder så skal se om får gjort noe i morgen. I morgen kun til Bessaker.. deer opp distansen til Rørvik i 2. ca 90 nm her fra så for langt på en dag. kan ikke kjøre hele døgnet.. Men fortsatt vist det er noen i farvannet som vil ha selskaps båt så si fra. Håper vi når tromsø før 17 mai. Så kan trenge siele hjelp i et par dager... Ser det er en fra Nord Troms som kommenterte ,, jeg er fra Loppa.. skal dit etter Tromsø... Sitér dette innlegget Link to post
gladmin Svart 7.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Da er i Bessaker,, ca 40nm igjen til Rorvik. Skit vaer i dag.20-25m/sek.fra syd east. Fantastisk skjergaard synd det var elendig forhold i dag. Skal laste opp noen bilder fra turen saa langt.... Vet ikke om det funket med bildeopplasting..... Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 7.Mai.2014 Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Sydøstlig vind er jo perfekt, da bygger det jo ikke opp noe sjø og vind akten for tvers. Sitér dette innlegget Link to post
Martine930 Svart 16.Mai.2014 Del på Facebook Svart 16.Mai.2014 Hvor langt er du kommet? Blir det 17.mai i Tromsø? Sitér dette innlegget Link to post
gladmin Svart 17.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2014 Ja da er vi kommet til Vest Finnmark. Vi kom til Loppa kommune Sandland 16 mai kl 1800. Etter 18 dager på tur var vi fremme... har hatt dårlig nett derfor ingen oppdateringer.. Og lite med følgebåter.. men vi kom oss opp til 17 mai,, noe jeg syntes var en bragd,, det er langt fra Stavanger og til Vest Finnmark...... En fantastisk seilbåt med fantastiske sjøegenskaper.. Alt virket 100% og ingen problemer på turen.. Vi hadde ikke en hel dag landligge p.g.a været, bare det er jo en sensasjon på dette lange landet vårt. Og igjen vi har verdens fineste kyst,, uten tvil. Vi har alt . Dette er en tur som jeg vil anbefale , men hadde vært greit med litt selskap. så 2 båter eller 2 par hadde vært herlig....Ble mange timer ved roret så hadde vært fint med et par ekstar hender. men vi gjennomførte dette og vi fikk feire 17 mai på min hjemplass.. Og hennes første 17 mai her i Norge. Min samboer ble en reser på og hive seil og pakke seil.. Ho lærte og legge båten til kai osv.. Lærte og navigere så ho kan sikkert ta den turen en gang til... Men syntes det var lange dager.... Da takker jeg for følge om ikke annet så på nettet... En herlig kyst og eet herlig folk som var i di forskjellige marinaene .. takker alle for hyggelig og god service....... ha en god sommer Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 18.Mai.2014 Del på Facebook Svart 18.Mai.2014 Gratulerer med vel gjennomført tur :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
ingelinn Svart 18.Mai.2014 Del på Facebook Svart 18.Mai.2014 ja gratulerer med ny seilbåt, det e bra vi blir noen flere her i nord som har den inntressen. var selv å hentet seilbåt i danmark i fjor og seilte den til kåfjord i nordtroms. stavanger til loppa da har du fått seilt den fineste kyst stripa :) Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 18.Mai.2014 Del på Facebook Svart 18.Mai.2014 ........Og igjen vi har verdens fineste kyst,, uten tvil. Vi har alt .......... ha en god sommer Enig med deg gladmin. Gratulerer med vel gjennomført langtur. Og en riktig god sommer videre. Sitér dette innlegget Link to post
gladmin Svart 18.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2014 Takker.. Ja gleder meg til og kunne ta helgeturer og dagsturer her med bare seiling... Fikk prøvd litt og skulle ikke mye vind til før den skaut fart. vet ikke enda hvor vi blir boende , men blir nok en plass i Finnmark eller Sør Troms... Men vi har mange fine fjorder og sund og øyer her så skal bli deilig med helgeturer senere på sommeren... Så til alle ha en fin båt sommer og kos dokker i dette kjempe fine landet vårt... Herlig........ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.