Arvor 20 Fish Startet 20.April.2014 Link til dette innlegget Startet 20.April.2014 Har lenge gått å sirklet etter viknes 1030, og ser at prisene er kommet ned på et nivå som ikke er langt fra 880 og tilogmed 830 i noen tilfeller. Er 1030 blitt en mindre populær båt, eller er det bare naturlig utskifting som gjør at det er "mange" tilsalgs for tiden? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 1080 var drømmebåten min, men fullstendig uoppnåelig i pris. 1030 kunne derfor vært en aktuell kandidat. Men så begynte jeg å gå rundt i den. Med mine 194 cm ble den rett og slett for trang. Det ble mange båter i samme prisklasse som utkonkurerte 1030en på plassutnyttelse og høyde. Men du verden for en kvalitet! Kanskje de rett og slett har møtt litt veggen pga design og den økonomiske tendensen i tiden? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
torbi Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Synes denne båt ligger høy pris i brukt pluss store motoren som gjør at folk vet det blir dyrt å bruker den.? Kanskje eg tenker feil.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Chilli Solbris Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Tror du er inne på der også Torbi. Men de regnes jo som helt uslåelige i grov sjø.... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Arvor 20 Fish Svart 20.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Ja, kanskje det ligger noe der i drivstofføkonomi. Bruker vel kjapt 50 l/t en 1030, så ca 500 kroner timen er kanskje noe flere tenker på. Er vel lite trolig at dieselprisene går nedover i tiden som kommer. Dette gjelder nå de fleste båter i denne størrelsen da. Blir jo penger om en kjører båten ca 200 timer i sesongen Sitér dette innlegget Link to post
Kal-El Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 En 880 bruker jo 35-40l/time den også.. Sitér dette innlegget Link to post
JørgenL Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 50 liter i timen er minimalt for en cabincruiser. Tror det er helt andre økonomiske kostnader i båtlivet enn drivstoff jeg hadde bekymret meg for. 200 timer i året er nok neppe i 25 knop heller, de fleste normalbrulere klarer seg vel med 2-4 tanker i sesongen uansett om den bruker 40 eller 70 liter/t i marsfart. Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Den vinner på sjøegenskaper og planløsning, men ikke på design. Ser ut som en arbeidsbåt/sjark. Liker designet til f.eks. Saga bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Helt enig med Møkkalasset. Viknes blir for traust og sjarkaktig, selv om det er tydelig at mange liker båtene. Synes også de er stivt priset. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
cosmo Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Det er jo en sjark! En kombibåt med god komfort og fart. Gode sjøegenskaper. Mange har mesan og blir brukt til yrkesfiske. Men du kan demontere utstyr vaske og ta med kjerring og unger på tur. 8m2 dekksplass under kalesjen. Vis meg den aksling båten som går mer økonomisk en denne båten. Du kommer et stykke i 23knops marsjfart med et forbruk på en 45-50 l i timen. Slutt å tull. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 For båter som det er solgt såpass mange av som Viknes 1030 vil dette alltid by på utfordringer for fabrikken etter en tid da man til en viss grad konkurrerer med seg selv i markedet. Ellers er det vel ingen ting å si på forbruket på ca. 2,5 l/nm v/marsjfart på en båt av denne størrelsen i dette fartsområdet. Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Har lenge gått å sirklet etter viknes 1030, og ser at prisene er kommet ned på et nivå som ikke er langt fra 880 og tilogmed 830 i noen tilfeller. Er 1030 blitt en mindre populær båt, eller er det bare naturlig utskifting som gjør at det er "mange" tilsalgs for tiden? Vel er nå noen båtlapper mellom 880 og 1030 enda. Bruktprisene på Viknes er generellt høye, og tror ikke jeg vil påstå at 1030, er blitt en billigbåt på bruktmarkedet. At det er mange tilsalgs har nok mye med at det har vært en båt som har blitt produsert i mangen eksemplarer, og den begynner jo og dra litt på årene, så er jo produsert en og to av den. eks fra finn.no i dag; 2008 1030=1.700.000,- 2008 880=1.095.000,- 600.000 i mellom. 2005 830=850.000 2005=1030 1.500.000,- 650.000 i mellom. (nesten dobbel pris) ellers vil utstyrsnivået ha mye og si på hvordan nypris på båten var. Prisliste på ny fabrikklevert båt og utstyrsliste finner du på viknes.no Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Har lenge gått å sirklet etter viknes 1030, ... Er 1030 blitt en mindre populær båt, eller er det bare naturlig utskifting som gjør at det er "mange" tilsalgs for tiden? I likhet med deg er dette en av båtene jeg følger med på. At det er mange til salgs gjenspeiler vel at det er mange i markedet, så det er vel ikke så unormalt. Ta en titt på Scand Baltic (havets folkevogn), ikke få til salgs der heller. Men jeg synes det kan virke som om det er en del båter som blir liggende lenge til salgs. Det tyder kanskje på at forventningene til pris ikke er helt realistisk? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
KARILLA Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Svaret til trådstarter er JA. Men at det er blitt vanskeligere å selge enn andre tilsvarende merker kan jeg vanskelig se for meg. Når det gjelder forbruk eller hva det koster å ha en båt, så må hver og en sette tæring etter næring. Diesel er som oftes den minste utgiften sett opp mot båt holdet generelt. Jeg pleier å si at båter i denne størrelsen koster et sted mellom 50000 til 80000 tusen i året all inklusiv. Lykke tilmed båt handel Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.