larsen2000 Startet 20.April.2014 Del på Facebook Startet 20.April.2014 Når motortilten står i senter på måleren suger motoren luft i svinger under plan. Tilter jeg motoren inn er problemet borte. Det holder med halvveis inn i fht hvor langt den går fra senter. Er dette normalt eller bør motoren flyttes et hakk ned? Sitér dette innlegget Link to post
bella580C Svart 20.April.2014 Del på Facebook Svart 20.April.2014 Motoren må flyttes ett hakk ned. Kan vel være fare format motor går varm. Det skjedde med meg, heldigvis ikke noe som skjedde. Jeg hadde en Yamaha 200 hk. Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
glalaks Svart 20.April.2014 Del på Facebook Svart 20.April.2014 Er vel ikke så uvanlig det? Den måleren føler jeg er mest veiledende. Mener min 475 også slapp lett om motor ble trimmet litt høyt. Men det hjelper så klart å senke den også. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
GunR Svart 20.April.2014 Del på Facebook Svart 20.April.2014 Enig med Glalaks. Måleren er veiledende. Du må selv lære hvilken posisjon som passer til hvilke forhold/fart på din båt. Du kan også flytte anvisningen på måleren, hvis du ser bak på forkant av motoren, ser du hva sensoren til måleren hviler på. Bare å løsne en skrue, og vri anlegget litt, om det gjør deg mer komfortabel å ha indikatoren litt høyere... Men ingen praktisk betydning.. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 20.April.2014 Del på Facebook Svart 20.April.2014 (redigert) Noter hvor indikatoren står når motor er helt parallell/vinkelrett med skrogbunnen. Anskaff 4-blads propell, alu eller stål hvis luft er et problem. Slipper å senke motor og miste fart. Slik står min indikator når antiventilasjonsplata er parallell med skrogbunnen. Ved vanlig kjøring står den litt over midtstilling, da er motor trimmet ut en del. Redigert 20.April.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
larsen2000 Svart 21.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2014 Takk for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.