Julie III Startet 21.April.2014 Del på Facebook Startet 21.April.2014 Kompressor starter ikke under oppstart, og heller ikke under gange. Har sjekket sikringen under den sorte boksen, og oljenivået er ok. Skal ohme kompressor imorgen, noen som husker hva verdiene skal være her? Både via kompressor og andre vei. Mistenker at clutchen er slitt da denne motoren gikk en del kald på ferie i fjor, men er det en måte å sjekke om det er feilen? Kan jeg feks sette 12v rett fra batteriet og høre "klikk" eller noe? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.April.2014 Del på Facebook Svart 21.April.2014 Kjenner det ikke spesielt, men så vidt jeg vet er dette en vanlig elektromagnetisk clutch. Man finner det samme på vanlige air condition (likner veldig på slike som en del USA-biler er utstyrt med). Sett 12 V borttil og hør om den kobler inn. Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 22.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2014 Er du sikker på at det er trygt å koble til 12v rett fra batteri altså? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.April.2014 Del på Facebook Svart 22.April.2014 Jeg kjenner bare clutchen. Vet ikke hva annet som muligens skulle kunne være linket inn som vil kunne bli påvirket. Hvorfor ikke spørre en Volvo om akkurat det? Jeg har gjort akkurat det samme på clutcher for bil, satt 12 V rett innpå for å se om clutchen er god nok til å dra kompressoren rundt. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 22.April.2014 Del på Facebook Svart 22.April.2014 Din 44-motor kan tilkoples diagnoseverktøy for sjekk av feilkoder. Hvis du ikke finner ut av dette selv da... Ellers sakset fra litteratur; Kör motorn och lyssna (med motorrumsluckan öppen) om inkoppling sker. Kopplas kompressorn inte alls in föreligger ett elfel, se Verkstadshandbok Elsystem. Kopplas kompressorn in vid fel varvtal, se Verkstadshandbok Elsystem Testa kopplingsfunktionen före motorstart genom att lägga på en 12 V spänning på kablaget Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.