Norskipper Startet 21.April.2014 Del på Facebook Startet 21.April.2014 Skulle montere en Mast bicolor LED lanternepære med BAY sokkel, dvs at "tappene" på sokkelen står asymmetrisk. Har et standard Hellamarin lanternehus hvor pæra henger oppned etter sokkelen. Etter å ha byttet til LED, lyste SB rødt, og det blir jo mildt sagt feil. Snudde polariteten, men denne er tydligvis lagd "idiotsikker" - dvs fortsatt rødt i SB. Altså må LED-pæra snus 180 grader i horisontalplanet, og det lar seg ikke gjøre pga BAY fatningen. Regner med at jeg ikke er den første som opplever dette men hvordan fikser man det?? Sitér dette innlegget Sailing - the most expensive way to travel in discomfort.... Link to post
Sjeldenutpå Svart 21.April.2014 Del på Facebook Svart 21.April.2014 Trur du må illustrere bedre kva som var problemet. Hvilken vei lyspæra står i eller valg av pære var vanskelig å sjå at skulle påvirke sektorene i bicolor dersom det er glassene som er farget ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Jens_P Svart 21.April.2014 Del på Facebook Svart 21.April.2014 Er vel en sånn led-pære det er snakk om. Ser ut til å være konstruert for stående montasje. Så sokkelens plassering må i såfall justeres til pærens utformong. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Norskipper Svart 21.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2014 (redigert) Er vel en sånn led-pære det er snakk om. Ser ut til å være konstruert for stående montasje. Så sokkelens plassering må i såfall justeres til pærens utformong. Javisst, det er nok min konklusjon også. Men jeg antar at det er en grunn til at Hella har konstruert lanternehusene slik de har, og at det har noe med korrosjon og drenering av saltvann. Denne lanterna sitter i pulpit helt i baugen, og er svært utsatt for sjøsprøyt. Antar at en stående variant lett ville korrodert. Kanskje jeg må til med loddebolt, fil og strips. Pæra skal ha svært lang levetid, så den blir neppe byttet noen gang.. Redigert 21.April.2014 av Norskipper (see edit history) Sitér dette innlegget Sailing - the most expensive way to travel in discomfort.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.