Fru Charente Startet 22.April.2014 Del på Facebook Startet 22.April.2014 Vi har en Viksund St. Cruz fra 1998 og etter vårpussen av vinduene har de fått noe jeg vil kalle et gjennomskinnelig leopardaktig mønster, det synes veldig is ol og klarvær men ikke noe når det er grått og regn. Har ikke brukt noe spesielt til å pusse de med heller, bare gjort som jeg vanligvis har gjort, vann såpe samt litt eddik i skyllevannet. Går det ann å få dette bort eller må vi skifte vinduene? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 22.April.2014 Del på Facebook Svart 22.April.2014 Er ikke dette noe som vises bare når man bruker solbriller med polaroide glass? Eller ser du det uten briller også? Jeg tror årsaken er spenninger i glasset som blir synlige med polaroide briller. Det et mye av disse spenningene i de buede vinduene på St.cruz-båtene. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Popeye70 Svart 22.April.2014 Del på Facebook Svart 22.April.2014 Det høres veldig ut som det som skjer når man har på seg polaroid-solbriller, ja. Enkleste test er å ta av seg brillene og se om leopardflekkene forsvinner. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Janoho Svart 22.April.2014 Del på Facebook Svart 22.April.2014 Trodde det var slikt man så på herdet glass med solbriller ja Sitér dette innlegget Link to post
Pksp Svart 22.April.2014 Del på Facebook Svart 22.April.2014 Har det samme mønstret på mine vinduer, men kun med ray bans'a på. Uten er det helt strøkent :) Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 23.April.2014 Del på Facebook Svart 23.April.2014 Konklusjonen må bli at solen har kommet for tidlig i år Sitér dette innlegget Link to post
Fru Charente Svart 23.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2014 (redigert) Takk for svar, men.... Er avhengig av briller, både min mann og jeg, og vi har ikke hatt dette problemet tidligere. Min mann har briller som skifter farge og jeg har vanlige briller samt et par solbriller med styrke. Har ikke opplevd dette tidliger år og vinhar hatt båten siden våren 2008. Har stilt spørsmålet til dagens Viksundprodusenter og håper på svar fra disse. Redigert 23.April.2014 av Fru Charente (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fru Charente Svart 24.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2014 Har fått svar fra Viksundprodusenten, de sier at dette sannsynligvis skyldes herdeprosessen av de buede vinduene, og de kan skiftes..... Men så var det den kostnaden da, ca 65000 kroner og i tillegg må vi vel reise tur/retur Bergen (Askøy) så da kommer diesel kostnaden i tillegg og det blir jo en hel del når marsjfart er en 22 knop. Så foreløpig for vi vel se om vi kan leve med dette enn så lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.