Ørjan.Berg Startet 22.April.2014 Del på Facebook Startet 22.April.2014 Hei, jeg kjøpte denne motoren i fjor høst, så sveiv den ikke helt bra, skiftet plugger, filter og olje, men ble ikke bedre før jeg renset dysene. Men når dette er sagt, begynte den å lage en ulyd. Det var bare ved mye belastning, som når jeg skulle opp i plan, lyden minnet litt om skjørtesleng.. Jeg snakket med han som hadde motoren før meg, han har en del peiling på disse motorene, han trodde det kunne være register-kjedet som var slakt pga. dårlig strammer(olje-trykk styrt.) Så jeg bytta strammer og kjede og div. pakninger. Sjøsatte i vår i god tro, med håpet på topp med ny olje og filter, igjen.. Dro den opp på plan, med veldig svak tikkelyd, så etter et par minutt i plan, kom lyden igjen, bare sterkere enn i fjor.. ca. 480 t. 4 bar oljetrykk skal være nyoverhalt av han som hadde den før meg. Noen forslag til kan det kan være? På forhond takk Sitér dette innlegget Link to post
Ørjan.Berg Svart 23.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2014 Har lagt ut en video snutt på youtube av lyden her Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 23.April.2014 Del på Facebook Svart 23.April.2014 (redigert) Tips: Søk på nettet etter andre motorer med skjørtebank-lyd. Ikke så ulikt? Høres ikke pent ut, hadde selv ikke kjørt motoren med den lyden der. Har du satt en skrutrekker mot tinningen ved øret og peilet ulike steder på motoren? Hva med å fjerne tennpluggene og dreie motoren for hånd / på starter? Kommer det mer lyd ut av ett av tennplugghullene da? Neppe så sannsynlig, men likevel: Knepping kan også oppstå i noen bensinpumper. (Edit: Med annen høyttaler, nei det høres ut som en kraftigere lyd inne i motoren...) Ellers har jeg ikke andre forslag enn de du har fått allerede. Redigert 23.April.2014 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 23.April.2014 Del på Facebook Svart 23.April.2014 2006 mod ser jeg. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Fjordland Svart 23.April.2014 Del på Facebook Svart 23.April.2014 (redigert) Eg syns det høres ut som rådebank..... Redigert 23.April.2014 av Fjordland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ørjan.Berg Svart 24.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2014 Takk for svar, skjørtebank er mye mulig, har hørt litt rundt med , høres ud son det kommer fra syl.1 men er ikke sikker.. Vil nok bare returnere motor til han som sa den var i god stand.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.