Jokkish Startet 22.April.2014 Del på Facebook Startet 22.April.2014 Drev å pusset fenderlisten i går og kom frem til at den like godt kunne byttes, da det var ca 20/70% jord/treverk.Rev av en side og så at det var noe voldsomt med gjennomgående bolter som holdt fenderlisten på plass. De står med omtrent 10cm mellomrom. Virker som de er boltet hovesakelig der det er tykkest med glassfiber, hvor dekk møter skrog. Tenkte da at kanskje disse boltene ikke bare var til fenderelisten, men også var ment som en form for forsterkning til sammenføyningen mellom skrog og dekk. Sånn jeg resonerer så har de boltene veldig lite å si for krefter påført båten i det horisontale planet (X-aksen hvis du vil) Og alle fester til strekkfiskene som går til masta er støpt inn i skroget, så alle vertikale krefter kommer da til å bli overført til disse.Tenkte jeg skulle forhøre meg her inne litt da jeg er på ingen måte er en båtekspert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.