javel Startet 23.April.2014 Del på Facebook Startet 23.April.2014 Hei har kjøpt meg en skjærgårdsjeep på 18 fot med en Volvo b30 bensin på 175hk med 3 forgassere og lurer litt på hvordan det er og trimme denne litt har sett litt på sånn 123 fordeler http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=31989475 hvor mye kan jeg få ut av denne? lurer litt også på hvilket drev som står på er det 280 eller 290? Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 23.April.2014 Del på Facebook Svart 23.April.2014 Ville rett og slett byttet hele greia. Få tak i en V6 som yter 220hk og som ikke gir deg masse ekstrautgifter framover. Sitér dette innlegget Link to post
javel Svart 23.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2014 Kan også legge til at jeg ikke får gnist på pluggenehar sjekket, aksling på fordeler, plugger og ledninger kan det bare være coilen? Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 23.April.2014 Del på Facebook Svart 23.April.2014 Tskjei har dagens beste forslag! Om ikke årets. Sitér dette innlegget Link to post
javel Svart 23.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2014 men hvordan virker dette med drevet? og hvilken type drev er det? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 23.April.2014 Del på Facebook Svart 23.April.2014 Dere glemmer at lyden av en rekkesekser i fullt pådrag overgår det meste annet av flersylindrete motorer (bortsett fra V8 så klart) Er motoren OK ellers skader det ikke å invistere litt i den spør du meg. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 23.April.2014 Del på Facebook Svart 23.April.2014 Volvo B30, ein motor som kom første gang i 1969 med Volvo sin modell 164. Ryktet fra dengang var bensinforbruk - "der er ikkje forgassere i ein B30, der er spyleslanger" Eg trur eg ville betenka meg for ein gammel, tørst motor. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 23.April.2014 Del på Facebook Svart 23.April.2014 (redigert) Ja, jeg har nå hatt et par slike motorer. Den er slapp, den støyer, den drikker store mengder bensin til ingen nytte og den vil til enhver tid være et objekt til forargelse og påkost. Det eneste den gjør er å gå pent på tomgang og å gi båten litt skikkelig bakvekt. Redigert 23.April.2014 av Ben Sin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 23.April.2014 Del på Facebook Svart 23.April.2014 Friske deler i forgassere og tenning er jo viktig på disse,hvertflall i bilverden hvor jeg kjenner disse best fra. Hadde du det i din Ben Sin? Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 23.April.2014 Del på Facebook Svart 23.April.2014 På det kan jeg trygt svare ja. Sitér dette innlegget Link to post
javel Svart 23.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2014 (redigert) hvilken motor kan dere anbefale evt? jeg tenker jeg vil ha en diesel i med tiden men aner ikke hvordan det virker på drevetnoen som har en motor for salg? Redigert 23.April.2014 av javel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 23.April.2014 Del på Facebook Svart 23.April.2014 en 18 foting vil jo klare seg greit med mercruisers 1,7 L 120hk diesel , ellers refererer tskjei til V6 4,3 liter bensin, som levertes både fra Volvo og Mercruiser Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
kromfelgen Svart 23.April.2014 Del på Facebook Svart 23.April.2014 123ignition alene vil heller ikke gi noen økning i effekt i forhold til en fungerende originalfordeler. Sitér dette innlegget Link to post
javel Svart 23.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2014 men hvordan vil dette har en påvirkning på drevet en diesel motor har jo mye mer dreiemoment i forhold til en bensin motor? hvor stor motor på et sånt drev? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.