Jump to content

montering av spylepumpe m/ el.clutch på D4


27pro

Recommended Posts

Hei kjære båtfolk!

Nytt medlem her som håper dette kunnskapsrike forum kan avhjelpe.

Ønsker å få spylevann på dekk for å ta unna blod,slo..etc . Etter litt rekognosering kom jeg til at en pumpe drevet av motor med el.innkobling (clutch) var det som leverte vann mer en til tannpuss. Fant så en pumpe hos en lokal leverandør, type Jabsco som skulle levere vann nok til det meste. Det eneste jeg stusset litt over var at aksling var forsynt av en remskive med dobbelt V-spor, dette bygger jo litt i front. På D4èren min er det tannreim på det som sitter på av utstyr allerede.

Uansett, etter ca. 10 sekunder besluttet jeg fornøyd at ,- jo denne skulle jeg ha. <Kan du finne fram monteringskitt til en D4 i samme slengen så jeg får dradd kortet og kommet i gang med monteringen>?

Nei.- noe slikt hadde ikke de......??

Neivel,- tenkte jeg, da må vel den lokale VP "pusheren" ha sakene tenkte jeg. Det må da selvsagt finnes et slikt kitt med påbyggingsskive til veiv og festebrakett med de rette mål så en treffer spora korrekt.

Det eneste "pusheren" hadde var en "multi brakett" som skulle passe til "alt" til den nette sum av 8 1/2 store!!! (derav "pusheren"). , mer enn pumpa for en stålplate med diverse hull og utfreste spor.

Det som overasker meg er at ikke pumpeleverandør har kitt til de ulike motorer, idet minste trodde jeg at en D4 var relativt "gjengs"........?

Noen som har montert noe tilsvarende uten å bruke "gullplata" til VP?.

 

Så helst for meg en enkel "plug &play" løsning så jeg slipper børste støvet av sveisetrafoen og kjøpe nye brille for å "sikte inn" hjemmesnekrede reimskiver.

 

Mvh

Ivrig fisker som er lei av at båten ser ut som en sløyebenk.....

 

PS! motoren er en D4 225hk. med aksling og grei nok plass i front....men vil ha det så smekkert som mulig.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...