Jump to content

Sveise rustfritt i Oslo-området

VirtualMe

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Skulle hatt reparert et feste til pull-pit. 2-3 cm sveis i rustfritt rør mot plate. Noen som har tips til sted i Oslo-øst eller Akershus for en slik liten jobb?

Ilas Marine har verksted og utstyr for å gjøre sånt. Ligger i Holmliatraktene.

Som advarsel så skulle de ha så latterlig mye for å sveise en syrefast bolt for meg så jeg droppet det.

I stort sett varenda plåtslagare har en TIG (Tungsten-Inert-Gas) svets som passar till sådant jobb (mot lite kaffepengar).

Och lite syrafast rostfri plåt att klippa till en fästplåt av om Du inte har det redan.

Tig-svets i rostfritt ger snygga svetsar och begränsad värmepåverkan, men lite polering efteråt kan ju behövas.

Har Du tur så fixar plåtnicken det till Dig samtidigt.

:fishing:

Redigert av ebonita (see edit history)

Er du sikker på at det er syrefast? Skulle sveise pulpiten som til en venn som trodde den var syrefast, men det viste seg at den var av messing og måtte sølvloddes.

Dette kan jeg få ordnet for deg. IM er sendt.

Tusen takk til Langskjegg som fikset sveisejobben raskt og svært så profesjonelt :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...