Nagel Startet 24.April.2014 Link til dette innlegget Startet 24.April.2014 (redigert) Jeg er den stort sett veldig fornøyde eier av en NorStar 350. Praktisk og velbygget båt med gode løsninger. Ett problem sliter jeg imidlertid med: Det er veldig dårlig vanntrykk i dusjen i dusjkabiinen. I dusj på platformen og i bysse og på toalett er det greit trykk, så det er ikke noe generelt galt. Er det noen som har tilsvarende erfaring? Er det f.eks mulig å bytte dusjhode for å få mer "sprut"? Nagel Redigert 24.April.2014 av Nagel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 frem med ei bøtte å se om du får ut like mange liter pr minutt i dusjen som på de andre plassene du kan tappe. da får du et godt svar på om det kommer nok vann til dusjen. Du må jo bruke stoppeklokke og :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
SoBo Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Rør eller slangeopplegg til vanndistribusjon i båten ? Dersom det er slange kan det være knekk eller en form for "grisehale" på denne ? Kan det være noe form for fremmedlegeme i dusjhode/armatur ? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
taunus Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Ofte kan problemet være at du har for store og mange hull i dusjhodet. Du kan bytte det til en mer gjerrig sparedusj, eller åpne sila og tette igjen en ring med hull. Slik får du mer fart på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Nagel Svart 24.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Kan ikke se noe fremmedlegme. Får prøve med en sparedusj. Noen spesiell å anbefale? Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Nei jeg husker ikke noe merke. Men ta av ditt eksisterende håndtak og sammenligne med. Eller du fyller lim i en ring, og ser om du kommer i riktig retning. Husker at dusjhåndtakene ble bytta ut i alle nye båter på en fabrikk jeg jobbet. Vanntrykket er greit, men leverer ikke nok liter per minutt. Mener å huske at vi installerte vannpumpe som leverte 11 liter per minutt..Hvis du har den som leverer 7 liter så har du noe å tenke på.Se på pumpa om etiketten fremdeles er der. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Sjekk om sila i dusjhodet er tett. Om det kan demonteres da. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 (redigert) Vi har et dusjhode der man, via en knapp kan velge tett stråle (vanlig vannkran) eller dusj. Om man ikke trykker denne knappen helt inn den ene eller andre veien, kommer det vesentlig mindre vann ut av dusjhodet. Kan det være så enkelt hos deg? Redigert 24.April.2014 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nagel Svart 24.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Hei Bonus, Nei, dusjen i kabinettet har en vanlig kran og ingen slik knapp (desverre). :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Har du målt vannmengde? :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Nagel Svart 24.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Hei Bjørn, Jeg så tipset ditt lenger opp i tråden, men har ikke fått vært nede i båten ennå. Godt tips- jeg skal sjekke ut det- greit å bruke eliminiasjonsmetoden... Takk for tipset! Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 24.April.2014 Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Hei ! Om du demonterer batteriet som er et Oras oramix, tror jeg så sitter det sannsyneligvis siler i innløpet til batteriet om ikke montøren har fjernet dem når batteriet ble montert første gang. Ellers så er det som flere av komentarene her sier at du får bedre trykk med sparedusj. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Nagel Svart 24.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2014 Hei Knude, Takk for tipset- det skal jeg sjekke! Sitér dette innlegget Link to post
Nagel Svart 27.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 Hei igjen, Litt sen tilbakemelding på alle gode råd og tips- men dette var årsaken: Jeg skrudde av armaturet (etter først å ha skrudd av vannpumpen) og fant ut at de små "silene" i armaturet var veldig tilsmusset. Etter å ha renset disse etter alle kunstens regler, var vanntrykket tilbake til normalt igjen! Altså, enkel og grei løsning på irriterende problem. Takk for alle tips og god båtsommer! Nagel. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 Sjekk om sila i dusjhodet er tett. Om det kan demonteres da. Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 28.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2014 Et lite tips til Nagel. Om du lagrer Nor Staren ute om vinteren så er det veldig lurt å demontere dusjbatteriet å lagre det frostfritt. De har en lei tendens til å fryse å da kan du bare kaste det. (Det er helt umulig å tømme!) Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Bitteliten Svart 28.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2014 Seatronic selger giftfri frostvæske. Enkelt å kjøre gjennom systemet Sitér dette innlegget Link to post
Nagel Svart 28.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2014 @Knude: Takk, jeg har også fra andre fått hentydning om at problemene jeg hadde også kan skyldes frostskade på batteriet- men denne gangen var det heldigvis smuss i silene. Jeg lagrer imidlertid båten innendørs, så jeg hadde eliminert den årsaken (men takk for tipset). @ Bitteliten: godt tips, takk. Til alle andre som har gitt tips og råd: Takk, og godt å se at båtforumet fungerer slik jeg tror det er tiltenkt-mange gode og velmente tips til andre båtfolk når man har spørsmål og problemer. God sommer alle sammen! Nagel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.