Jump to content

NorStar 350- dårlig vanntrykk i dusjen

Nagel

Recommended Posts

Jeg er den stort sett veldig fornøyde eier av en NorStar 350.

Praktisk og velbygget båt med gode løsninger.

Ett problem sliter jeg imidlertid med: Det er veldig dårlig vanntrykk i dusjen i dusjkabiinen.

I dusj på platformen og i bysse og på toalett er det greit trykk, så det er ikke noe generelt galt.

Er det noen som har tilsvarende erfaring?

Er det f.eks mulig å bytte dusjhode for å få mer "sprut"?

Nagel

Redigert av Nagel (see edit history)

Nei jeg husker ikke noe merke. Men ta av ditt eksisterende håndtak og sammenligne med. Eller du fyller lim i en ring, og ser om du kommer i riktig retning. Husker at dusjhåndtakene ble bytta ut i alle nye båter på en fabrikk jeg jobbet.

Vanntrykket er greit, men leverer ikke nok liter per minutt. Mener å huske at vi installerte vannpumpe som leverte 11 liter per minutt..Hvis du har den som leverer 7 liter så har du noe å tenke på.Se på pumpa om etiketten fremdeles er der.

Hei !

Om du demonterer batteriet som er et Oras oramix, tror jeg :smiley: så sitter det sannsyneligvis siler i innløpet til batteriet om ikke montøren har fjernet dem når batteriet ble montert første gang. Ellers så er det som flere av komentarene her sier at du får bedre trykk med sparedusj.

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

• 2 måneder senere...

Hei igjen,

Litt sen tilbakemelding på alle gode råd og tips- men dette var årsaken:

Jeg skrudde av armaturet (etter først å ha skrudd av vannpumpen) og fant ut at de små "silene" i armaturet var veldig tilsmusset. Etter å ha renset disse etter alle kunstens regler, var vanntrykket tilbake til normalt igjen!

Altså, enkel og grei løsning på irriterende problem.

Takk for alle tips og god båtsommer!

Nagel.

@Knude: Takk, jeg har også fra andre fått hentydning om at problemene jeg hadde også kan skyldes frostskade på batteriet- men denne gangen var det heldigvis smuss i silene. Jeg lagrer imidlertid båten innendørs, så jeg hadde eliminert den årsaken (men takk for tipset).

@ Bitteliten: godt tips, takk.

Til alle andre som har gitt tips og råd: Takk, og godt å se at båtforumet fungerer slik jeg tror det er tiltenkt-mange gode og velmente tips til andre båtfolk når man har spørsmål og problemer.

God sommer alle sammen!

Nagel.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...