Jump to content

Gode fiskeplasser med båt i fredrikstad/hvaler området

Stig Å.

Recommended Posts

Slutten av mai er nok litt tidlig for makrellen her i distriktet. Så vidt jeg har forstått går makrellen inn fjorden langt fra land, og senere ut igjen. Har derfor oppfattet det som at de får makrell tidligere i indre Oslofjord enn her ute hos oss (Hvaler).

Ellers er jeg redd du som vestlending vil bli skuffet når du skal prøve fiskelykken på disse kanter av landet. Det er mild sagt depresivt i forhold til Vestlandet og nordover...

Ser i signaturen din at du har Sjømann 22, hvor ligger den?

Slutten av mai er nok litt tidlig for makrellen her i distriktet. Så vidt jeg har forstått går makrellen inn fjorden langt fra land, og senere ut igjen. Har derfor oppfattet det som at de får makrell tidligere i indre Oslofjord enn her ute hos oss (Hvaler).

Ellers er jeg redd du som vestlending vil bli skuffet når du skal prøve fiskelykken på disse kanter av landet. Det er mild sagt depresivt i forhold til Vestlandet og nordover...

Ser i signaturen din at du har Sjømann 22, hvor ligger den?

Ja det er masse fisk på vestlandet :)

Har den liggende ved Esso tankene ved Glomma :)

Redigert av Stig A. Å. (see edit history)

Javel, da ligger du oppe ved Rolvsøy da? Med en 22 Sjømann har du jo en ganske lang tur for å komme deg ut i åpent farvann. Tipset om sjøørret er vel kanskje det beste nå på denne tiden. Jeg har ingen erfaring med ørretfiske selv, men hører de tar en del både på Onsøylandet og rundt Hvaler. Det tipset jeg har fått fra en nabo som er litt ivrig er å gå de stedene det er litt langgrunt og sandbunn, så da skulle det være plenty med plasser utover her. det er egentlig bare å bruke kartet. Asmalsund, Løpern mellom Asmaløy/Kirkeøy og området øst for Kirkeøy ved Hellekilen og Holtekilen er jo noen tips. Du har jo en båt som er perfekt å gå å blangse med. Gå så nærme land du tør og bruk kart og plotter flittig. Stikk innom Stokken Båt og Motor så får du noen tips på sluker, de har peiling.

Lykke til :fishing:

Javel, da ligger du oppe ved Rolvsøy da? Med en 22 Sjømann har du jo en ganske lang tur for å komme deg ut i åpent farvann. Tipset om sjøørret er vel kanskje det beste nå på denne tiden. Jeg har ingen erfaring med ørretfiske selv, men hører de tar en del både på Onsøylandet og rundt Hvaler. Det tipset jeg har fått fra en nabo som er litt ivrig er å gå de stedene det er litt langgrunt og sandbunn, så da skulle det være plenty med plasser utover her. det er egentlig bare å bruke kartet. Asmalsund, Løpern mellom Asmaløy/Kirkeøy og området øst for Kirkeøy ved Hellekilen og Holtekilen er jo noen tips. Du har jo en båt som er perfekt å gå å blangse med. Gå så nærme land du tør og bruk kart og plotter flittig. Stikk innom Stokken Båt og Motor så får du noen tips på sluker, de har peiling.

Lykke til :fishing:

Takker for tipset :smiley:

Ja bruker fort 1 time hver vei, spør hvordan strømmen er :fishing:

• 2 måneder senere...

Har ikke båt lenger. Kan få litt torsk hvis du kjører inn mellom Søsterøyene og i renna på utsiden(vest) av nordre søster. Forsiktjg! Er noen skjær og grunner der. Pilke med svenskepilk e.l. Rett syd for søndre Søster kan du også ha fiskelykke. Prøv i bratte skråninger, dypt mot grunt. Ellers er det jo flere muligheter rundt omkring. Skitt fiske!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...