Stig Å. Startet 26.April.2014 Link til dette innlegget Startet 26.April.2014 Selv om mangen her sikkert vil holde de gode fiskeplassene hemmelige så håper jeg at noen vil dele et par av dem med en vestlending som ikke er kjent her i området :p Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Er det torsk du er på jakt etter, eller kanskje ørret? Sitér dette innlegget Link to post
Stig Å. Svart 26.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Det som biter på kroken :p Makrellen kommer vel ikke før i slutten av mai? Sitér dette innlegget Link to post
Jan_Erik Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 lurer på det samme gjerne rundt halden og skjærhalden Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Slutten av mai er nok litt tidlig for makrellen her i distriktet. Så vidt jeg har forstått går makrellen inn fjorden langt fra land, og senere ut igjen. Har derfor oppfattet det som at de får makrell tidligere i indre Oslofjord enn her ute hos oss (Hvaler). Ellers er jeg redd du som vestlending vil bli skuffet når du skal prøve fiskelykken på disse kanter av landet. Det er mild sagt depresivt i forhold til Vestlandet og nordover... Ser i signaturen din at du har Sjømann 22, hvor ligger den? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Madserazzi Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Er du ute etter knæbbetorsk kan du prøve høka. En grunne vest for søsterøyene. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Hiver meg på denne. Har duppet med stanga på ei grunne på utsiden av lervik i ettermiddag uten hell:( Sitér dette innlegget Link to post
Stig Å. Svart 26.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 (redigert) Slutten av mai er nok litt tidlig for makrellen her i distriktet. Så vidt jeg har forstått går makrellen inn fjorden langt fra land, og senere ut igjen. Har derfor oppfattet det som at de får makrell tidligere i indre Oslofjord enn her ute hos oss (Hvaler). Ellers er jeg redd du som vestlending vil bli skuffet når du skal prøve fiskelykken på disse kanter av landet. Det er mild sagt depresivt i forhold til Vestlandet og nordover... Ser i signaturen din at du har Sjømann 22, hvor ligger den? Ja det er masse fisk på vestlandet :) Har den liggende ved Esso tankene ved Glomma :) Redigert 26.April.2014 av Stig A. Å. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stig Å. Svart 26.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Er du ute etter knæbbetorsk kan du prøve høka. En grunne vest for søsterøyene. Hva i alle dager er knæbbetorsk? :p En torsk som knabber alle de andre fiskene? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Ok, du ligger på Krossnes ved Viker du da? Knæbbetorsk har aldri jeg hørt om heller. Kanskje årsaken er 1. generasjons fredrikstadgutt Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
jørn Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Hører rykter at det skal være mye ørret ute ved vikerhavna på hvaler nå. Sitér dette innlegget Link to post
Madserazzi Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Knæbbetorsk er fisk i størrelsesorden midt mellom koke og steke torsk. Hører den eldre garde benytter uttrykket rundt om. Sitér dette innlegget Link to post
Stig Å. Svart 27.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Ok, du ligger på Krossnes ved Viker du da? Knæbbetorsk har aldri jeg hørt om heller. Kanskje årsaken er 1. generasjons fredrikstadgutt Er ikke så kjent her i området men Hauge ligger her vet jeg :p Er ikke noe båthavn men en liten plass med 8-9 båter :) Nærmeste nabo er Bring/Posten`s lager Sitér dette innlegget Link to post
trekko Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Hva trengs det for utstyr for å fiske torsk eller ørret nå? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Javel, da ligger du oppe ved Rolvsøy da? Med en 22 Sjømann har du jo en ganske lang tur for å komme deg ut i åpent farvann. Tipset om sjøørret er vel kanskje det beste nå på denne tiden. Jeg har ingen erfaring med ørretfiske selv, men hører de tar en del både på Onsøylandet og rundt Hvaler. Det tipset jeg har fått fra en nabo som er litt ivrig er å gå de stedene det er litt langgrunt og sandbunn, så da skulle det være plenty med plasser utover her. det er egentlig bare å bruke kartet. Asmalsund, Løpern mellom Asmaløy/Kirkeøy og området øst for Kirkeøy ved Hellekilen og Holtekilen er jo noen tips. Du har jo en båt som er perfekt å gå å blangse med. Gå så nærme land du tør og bruk kart og plotter flittig. Stikk innom Stokken Båt og Motor så får du noen tips på sluker, de har peiling. Lykke til Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Stig Å. Svart 27.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Javel, da ligger du oppe ved Rolvsøy da? Med en 22 Sjømann har du jo en ganske lang tur for å komme deg ut i åpent farvann. Tipset om sjøørret er vel kanskje det beste nå på denne tiden. Jeg har ingen erfaring med ørretfiske selv, men hører de tar en del både på Onsøylandet og rundt Hvaler. Det tipset jeg har fått fra en nabo som er litt ivrig er å gå de stedene det er litt langgrunt og sandbunn, så da skulle det være plenty med plasser utover her. det er egentlig bare å bruke kartet. Asmalsund, Løpern mellom Asmaløy/Kirkeøy og området øst for Kirkeøy ved Hellekilen og Holtekilen er jo noen tips. Du har jo en båt som er perfekt å gå å blangse med. Gå så nærme land du tør og bruk kart og plotter flittig. Stikk innom Stokken Båt og Motor så får du noen tips på sluker, de har peiling. Lykke til Takker for tipset Ja bruker fort 1 time hver vei, spør hvordan strømmen er Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Fått en del ved Seikrakk, grunne på rundt 3 meter. Mest makrell. Sitér dette innlegget Link to post
snus9999 Svart 30.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2014 (redigert) Er det noen som har gps koordinater til grunna på høka? (Eller ringa rundt på et kart) Jeg har prøvd og finne ut hvor det er, men havner alltid på 50 meters dyp osv! Takk for svar! Beklager for dobell post, tlf klikka Redigert 30.Juni.2014 av snus9999 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
snus9999 Svart 30.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2014 Er det noen som har gps koordinater til grunna på høka? (Eller ringa rundt på et kart) Jeg har prøvd og finne ut hvor det er, men havner alltid på 50 meters dyp osv! Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 30.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2014 Høka helt til venstre. Tok prnt screnn så dårlig bikde Sitér dette innlegget Link to post
snus9999 Svart 30.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2014 Høka helt til venstre. Tok prnt screnn så dårlig bikde Takk for svar, ser du bruker samme tlf app som meg :) er du fornøyd og? Jeg for prøve og dra ut i kveld igjen og kjøre litt frem og tilbake der Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 30.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2014 Har ikke båt lenger. Kan få litt torsk hvis du kjører inn mellom Søsterøyene og i renna på utsiden(vest) av nordre søster. Forsiktjg! Er noen skjær og grunner der. Pilke med svenskepilk e.l. Rett syd for søndre Søster kan du også ha fiskelykke. Prøv i bratte skråninger, dypt mot grunt. Ellers er det jo flere muligheter rundt omkring. Skitt fiske! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.