PandaPP Startet 26.April.2014 Link til dette innlegget Startet 26.April.2014 (redigert) Kjøpte og monterte nye styreslanger til DPH drevene mine, i september, i fjor. Før slipping i år, oppdaga eg olje rundt båten og tenkte med meg sjølv, at ein eller begge styresylinderane lakk. Etter at båten var komt opp på slippen, såg eg olje rundt nedre slangenippel på begge slangane på styrbord drev. Først ettertrekkte eg begge nipplane, men då olja kom tilbake måtte det grundigare sjekk til. Oppdaga til min skrekk at manifoilden(der begge slangane er skrudd inn oppe i Transom skjoldet) hadde store tæringsskader. Då eg "riksla" på den eine slangen, løsna den frå manifoilden…. Vedlagte foto viser gammel manifoild med tæring og nytt servicekit med jordingsslisser for å unngå tæringen. https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12026/img_0649.jpg Det eg vil fram til, er at alle som har skifta til dei nye slangane, bør sjekke sin manifoild for skade. Ein kan riktig havne i "uføre" dersom styreslangen ramlar av under fart... Som dette eine bildet viser, er begge klemhylsene også tært på. https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12026/img_0651.jpg Muligt det finnes VP eigarar som har fått Bulletin på dette(VP forhandler seier dei har sendt ut), men eg veit om fleire som ikkje har fått varsel. Redigert 26.April.2014 av PandaPP (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Takk for at du har lager et godt og informativt innlegg med bilder og tekst. Byttet styreslanger mm i høst på garanti, -5års garantien på motor utløp for noen dager siden men drevet ble byttet for 4,5 år siden som forsikringssak. Men jeg tror ikke styring ble bytter da. Vet du når servicebulletinenen ble sendt ut? - har ikke hørt noe om dette og det er ikke omtalt her i forumet. Er det montering av jordingslisser bulletinen omhandler? -kampanje? Sitér dette innlegget Link to post
PandaPP Svart 27.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Ja, det bør det være.. men eg har ikkje sett den sjølv. Ikkje vart det sagt noko om når den skulle ha vert sendt ut, heller. Det er den nye slangen som har skapt problemet og når manifoilden blir erstatta med det nye settet, kjenner VP godt til problemet. Slik at det er slangen og følgjeskader etter den me må reklamere på. Om denne tæringen skjer på alle båtar, veit ikkje eg, men det er vel vært å sjekka da ut.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.