HurriCane Startet 26.April.2014 Link til dette innlegget Startet 26.April.2014 Jeg har akkurat pusset opp båten og kjøpte inn jotun ravilakk som jeg bruker på finer, noe jeg syntes ble veldig bra med tanke på glans osv men syntes den ble litt lys. Har nå tatt 2strøk og tengte at jeg skulle ta 4, men er i tvil på om den vil bli noe mørkere. Er det noe jeg kunne godt over på får og få en mere (gylden rødbrun) finish? Eventuelt noe jeg kunne blandet i ravilakk. Eller er det bare og kline på med 5-6strøk? Sitér dette innlegget Link to post
marius53 Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Ravilakk er lys i seg sjøl.Prøv å bland inn litt strekkfastolje.Smør tynt så du ikkje får sig. Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Jeg har brukt en blanding av Benarolje (UV filter) og Ravilakk, som gir en fin, dyp glans Dette er fra SVAAP: Bildene gir ikke så godt inntrykk av gløden, men blandingen kan anbefales! Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
HurriCane Svart 27.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Takk for svar da får jeg prøve og ta litt benar i på neste strøk:) Sitér dette innlegget Link to post
T0m Svart 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Hvordan ble resultatet, HurriCane? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Du kan også ta litt spritbasert mahognybeis (f.eks jotun) i lakken. Vær forsiktig, ikke så mye som skal til for å gi lakken en mye mørkere tone. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
KongKing Svart 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 (redigert) Jeg kjøpte beis på Biltema som het burmateak og tok dette før jeg lakket. http://biltema.no/no/Bygg/Maling-og-Fuging/Olje/Terrassebeis-36789/ Dette etter tips fra en annen på BP som har laget luke til akterkabin. Kk Redigert 2.Mai.2014 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Her er et bilde etter 2 strøk lakk Kk Sitér dette innlegget Link to post
T0m Svart 2.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2014 Jeg vil gjerne gjøre Ravilakken litt mørkere i fargen. Hvor mange % beis bør jeg blande inn i ravilakken før påføring? Sitér dette innlegget Link to post
HurriCane Svart 3.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2014 Beklager sent svar, jeg har ikke lakket noe mere enda:) men kommer tilbake, tror det blir bra med 5 strøk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.