John_Kr Startet 26.April.2014 Link til dette innlegget Startet 26.April.2014 Hei Jeg har en Brenderup opphalingsvogn 8022 som akslingene og felgene har begynt å ruste litt. Har planer om å fikse den litt opp mens båten er på sjøen. Har dere noe forslag til grunning og lakk, ønsker sort farge på akslingene og sølv på felgene.... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Sjeldenutpå Svart 26.April.2014 Link til dette innlegget Svart 26.April.2014 Hard hat. Rust-oleum. Det er "allt i eit" einkomponent. Virker som den er bra. Har ikkje brukt den på noko som er under sjø. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
John_Kr Svart 27.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Hei, dette så jo greit ut, men hvor får man tak i dette produktet i Norge? Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
John_Kr Svart 28.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Er det ikke flere som har kunnskap rundt dette med lakk? Akslingene til båthengeren skal lakkeres... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Albert E Olsen Selger det i Norge. http://www.aeo.no/node/395818 Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Guest Avmønstret# Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Har en opplagshenger til jolla som ble smårusten etterhvert. Gikk over med stålbørsta og sparya på ett eller annen "galvaseringslakk" fra BT eller noe. Har, overraskende nok, holdt i mange år. Dette var typisk 2 minutters jobb bare for at den ikke skulle se så stygg ut. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 jeg derimot har elendig erfaring med Biltemas sinkspray. En ting som jeg syns funker bra er Owatrol penetrerende olje , den kan males rett på og kan også blandes i maling. Lignende produkter jeg har hørt positive ting om er Ferro-Max og Brunox Sjekk også Ferro-Bet tråden her inne, endel bra tips der Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Einsereier Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Lagde meg båthenger av ett campingvognunderstell i fjor sommer, brukte biltema sin zink spray på alt nytt stål. nå er alt rustet etter å ha stådd en vinter. Anbefaler ikke biltema sin spray! Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Støtter bruk av Owatrol. Alternativt; hvis det er et tynt, men fast rustlag fra før fungerer Biltemas "rustmelk" godt. Denne virker på samme måte som Wurth sin rustmelk, et produkt som brukes av flere innen veteranbilmiljøet (men koster en del mer). Pensles på og forvandler rusta til en stabil, blå-svart metallorganisk forbindelse. Kan gjerne påføres et par-tre ganger for å være sikker på at melka har trengt seg skikkelig inn. Blir dette gjort skikkelig skal det mye til før det begynner å ruste igjen. Bør helst overmales med Hammerite eller lignende, godt mulig Rustoleum også er en god maling her. Har selv brukt denne rustmelka på flere biler, med godt resultat. Viktig at rusta er tørr og "fast", altså ikke løs rust og at overflaten er fri for fett. Litt avfetting med bremserens eller aceton er aldri feil. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Holder i med owatrol. To strøk, så arcanaol på toppen. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Et annet godt alternativ er 2-komponent epoxygrunning av samme type som man bruker før bunnstoff. Det får du også på Biltema, koster ikke all verden. Hvis du tar 2-3 strøk med den tror jeg ikke du trenger noe annet som toppstrøk. Eventuelt så er jo Bengalack (Arcanol nå??) en slitesterk og rimelig maling som toppstrøk. Jeg er imidlertid usikker på hvordan den passer som toppstrøk på epoxygrunning, men det er det kanskje andre her inne som vet? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.