trekko Startet 27.April.2014 Link til dette innlegget Startet 27.April.2014 (redigert) Trenger noe i tilleg til kart. Har en bowrider som familjen bruker til dagsturer runt fredrikstad. Men er ikke kjent. Vurderer Ipad eller navigator til maks 6000;- Plassen den ska stå på er torr s ipad går fint det.. Redigert 27.April.2014 av trekko (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Sjekk disse trådene: https://baatplassen.no/i/topic/86717-samsung-galaxy-100-nettbrett-som-plotter/ https://baatplassen.no/i/topic/106842-navionics-boating-hd-2014-app-paa-samsung-galaxy-tab2-101/ https://baatplassen.no/i/topic/97367-kartplotterprogram-for-android/ Tror du finner mange svar på spørsmålene dine her. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Jon-Kåre Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Bruker iPad med Navionics HD og er kjempefornøyd med det Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Pjolter Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Bruker flere ting, Ipad med Navionics HD og nå også Plan2 Nav Har i tillegg en rimelig plotter på fly ( Raymarin a50D- koster i dag ca 4990+kart) Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Nagel Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 God erfaring med iSailor. Sitér dette innlegget Link to post
Norskipper Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Har både Navionics og iSailor på Ipad, og må si at jeg foretrekker iSailor etter siste oppgraderingen. Renere kart, og har også blitt funksjonsrikt. Test-vinner i Seilas nå nylig. Sitér dette innlegget Sailing - the most expensive way to travel in discomfort.... Link to post
trekko Svart 30.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2014 Vad koster egentlig Navionics HD, Ser ut som om appen kostar 455;- Sen står det att maps er included, men det er in app purchases og der kan man kjøpe Norway Navionics+ til 420;. Jeg trenger Oslofjorden og Noe i Østersjøen i Sverige. Sitér dette innlegget Link to post
trekko Svart 22.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Er det noe program der jeg kan få det til at ikke vise alt sommer mer en 1m dybt. Det er ikke interessant for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Tor-Ivar Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Jeg bruker også iSailor på ipad, liker den veldig godt, men buker mye strøm av ipaden, så greit å ha den koblet til lader. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Hei Jeg blir ikke klok på hvordan man kommer i gang med Navionics. Noen sier det er gratis men appen sier jeg må kjøpe kart. Er vel ikke gratis da? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Da jeg lastet ned navionics app og kjøpte kart for 2 år siden, så var app gratis og deretter kjøp av kart. Om det er forandret vet jeg ikke... Har både navionics og Plan2Nav på Ipad. Foretrekker Plan2Nav, med bedre funksjonalitet etter mitt syn. Alle verktøy ligger i bunnlinja. så jeg har ikke brukt navionics'n på over ett år så det kan hende det er årsaken til at jeg ikke synes noe om den. Dessuten bruker jeg Iphone også, så da går Plan2Nav på samme lisensen og er gratis på den.. Navionics på Iphone har jeg ikke fått til. OM du ikke har kjøpt Ipad enda, husk å kjøpe en med 3G/4G fordi GPS'n sitter i 4G-kortet. Kjøper du Ipad kun med WiFI, så er den uten GPS.- mange som har bommet på det der. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Ok, jeg har ipad uten 3 eller 4G. Men hvordan kan da andre tjenester spore hvor jeg er? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 (redigert) Fordi du er tilkoblet et trådløst nettverk? Altså, du kan ikke sette et SIM-kort inn i Ipaden? Redigert 23.Mai.2014 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Et brett med iOS eller Android kjører Navida som er gratis. Du trenger 3G dekning siden tingene lastes opp. Ønsker du oppdaterte digitale kart må du ut med kr 28,-. Scan (raster) av papirkartene er gratis. Virker utmerket på mobilen også. Siden det er samme google konto på brett og mobil så har du kartene på begge steder for 28,-. Du kan koble på et AIS lag også om du ønsker. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
MorganX Svart 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Om man har en ipad uten 3G så kan man kjøpe ekstern Gps modul som man kobler til ipad via bluetooth. Sitér dette innlegget Link to post
trekko Svart 25.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Har lest om noe bugs med navionics som gjør at grunner ikke vises på noen zomnivåer så det går helt bort. Men savner funksjoner der en kan velge bort at se alle dyb over , ja eller under da.. en bestemt dybd. Har husket på at kjøpe iPad med 4g heldigvis! Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Er det noe program der jeg kan få det til at ikke vise alt sommer mer en 1m dybt. Det er ikke interessant for meg. Jeg hadde raymarine a57d (tror jeg) i gamlebåten med navionics silver. Den viste kunn 10 meter under overflaten. Altså alt som var grunnere enn 10 meter Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.