Jump to content

Sinkanode volvo penta


khh

Recommended Posts

Hei

Har en volvo Tmd 31L-A 95mod. Som stod i en Agder 840 som jeg kjøpte i fjor. Det jeg lurer på er om det ikke er sinkanoder på denne? Og hvor sitter den/de ?

Hei

Har en volvo Tmd 31L-A 95mod. Som stod i en Agder 840 som jeg kjøpte i fjor. Det jeg lurer på er om det ikke er sinkanoder på denne? Og hvor sitter den/de ?

Redigert av khh (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Uten å kjenne til akkurat din motor. Vil jeg tro du ihvertfall har en sink i varmeveksleren.

Jeg har en tamd30 som har der. Den er forøvrig godt skjult på undersiden. Du kan med fordel ta med speil og lykt og lete etter en firkant skrue utover. Skrur du ut denne skal sinken monteres inni denne.

Hvis det er likt så er det mitt tips.....

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Tviler på den har hvis den er like ny som trådstarter sin. Det står i brukerveiledningen om du har den. Er det ikke nevnt sink under tilsyn og service av kjølesystemet der,så kan regne med at det ikke skal være.

Vet ikke helt hvorfor de sluttet med sink, men det er jo litt problemer med at den løsner og tetter systemet, og det tærer ofte kraftig akkurat der de er festet. Altså mindre problem uten sink. Ser ikke ut for at levealderen på  vekslere og kjølere er noe redusert uten sink heller. Om de har startet opp igjen med sink på nyere modeller vet jeg ikke. 

Link to post
Share on other sites

har en MD 31A -91.......det er ikke sink i den (står att det skall vare i manualen!, men manualen er for tidl motorer i serien)

 

Har sjekket med VP og serienummer på motorn......den har ikke sink.

 

man bytte legeringer ....og de sa att disse motorene ser betydlig bedre ut innuti enn motorer med sink, når man åpner disse. 

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...