Bisse Startet 29.April.2014 Del på Facebook Startet 29.April.2014 Jeg måler ca 13 volt på kablene som går til topp/ankerlanternen, alikavel vil ikke pæren lyse. Pæren er i orden, og det er nok spenn i "fjærene" i lanternen. Prøvde også å koble strøm rett på pæra uten å gå via "fjæra/sokkel", men det lyser ikke. Det går tre ledninger fra dekskontakt og opp i lanternemasta. Det er noen av de samme kablene i bruk til vanlig navigasjonslys som også sitter i masta, og den lyser. Kan se ut som om det er en splitt på kabelen opp til topplanternen. Det er egen bryter for topplanternen, og spenningen forsvinner når jeg slår den av. Hvorfor lyser ikke lampa da jeg måler spenning? Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Bøljan Svart 29.April.2014 Del på Facebook Svart 29.April.2014 Hvis du kobler strøm rett på pæra og den ikke lyser....da er nok pæra gåen Sitér dette innlegget Link to post
Bisse Svart 29.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2014 Nei, pæra er i orden. Har sjekket den i en annen lanterne. Dette er mystisk. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
NilsPils Svart 29.April.2014 Del på Facebook Svart 29.April.2014 Ødelagte pærer med glødetråd kan være ustabile og lyse av og til når de beveges. Du bør nok prøve med en ny pære. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Bisse Svart 29.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2014 Måtte bytte kabelsko, korosjon. Problem løst. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.